رئیس مجمع نمایندگان یزد:

حذف ارز ترجیحی باید به شکل دیگری به سفره مردم بازگردد

رئیس مجمع نمایندگان استان یزد گفت: حذف ارز ترجیحی جهت تامین کالاهای اساسی و نیازهای ضروری مردم باید به شکل دیگری به سفره مردم بازگردد.

«محمدرضا صباغیان» در حاشیه نشست مجمع نمایندگان استان که در محل سالن کوثر استانداری یزد برگزار شد، در گفت‌وگو با خبرنگاران، محور بحث این جلسه را بررسی بودجه سال ۱۴۰۱ خواند و گفت: البته سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان ضمن بررسی بودجه ۱۴۰۱، نقاط قوت، ضعف و پیشنهاداتی را مطرح کرده که به طور مکتوب در اختیار سازمان برنامه و بودجه و کمیسیون‌های مربوطه در مجلس جهت بررسی، قرار خواهد گرفت.

وی با اشاره به کاهش هزینه‌های جاری در بودجه سال آینده، در خصوص حذف ارز ترجیحی، تاکید کرد: این موضوع جهت تامین کالاهای اساسی و نیازهای ضروری مردم باید به شکل دیگری به سفره مردم بازگردد.

صباغیان در ارتباط با استانی شدن درآمد و هزینه‌ها نیز گفت: تفویض برخی اختیارات در سطح کشور به استان‌ها در حال پیگیری است تا خود استان‌ها هم بتوانند درآمد ایجاد کنند و هم در قبال ایجاد درآمد، آن را مصرف کنند.

صباغیان اشاره‌ای نیز افزایش اعتبارات عمرانی و تملک دارایی‌ها کرد و در پایان ابراز امیدواری کرد با رفع ایرادات و اشکالات بودجه توسط نمایندگان با کمک کارشناسی سازمان مدیریت، بودجه‌ای مناسب و قانونی در جهت کاهش فاصله طبقاتی و فشار اقتصادی وارده بر دوش مردم به همراه افزایش درآمدها را شاهد باشیم.

«مهران فاطمی» استاندار یزد نیز در این نشست گفت: رشد درآمد استان نسبت به سال گذشته باید محاسبه شود و جایگاه استان از لحاظ نرخ رشد و هزینه در بین استانهای کشور مشخص شود و به نحوی برنامه‌ریزی شود که مازاد درآمد استان به صندوق اعتبارات مازاد استان واریز شود.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..