استاندار یزد در یادواره شهدای حمل و نقل یزد:

نقش فعالان صنعت حمل و نقل در جنگ اقتصادی کلیدی و موثر بوده است

استاندار یزد با اشاره به رشادت‌ها و خدمت مقدس فعالان عرصه حمل و نقل در دوران دفاع مقدس، نقش این قشر را در جنگ اقتصادی و دفاع مقدس اقتصادی، کلیدی و موثر خواند.

«مهران فاطمی» در دومین یادواره شهدای حمل و نقل یزد که در محل پایانه مسافربری غدیر یزد برگزار شد، از ناوگان حمل و نقل به عنوان یکی از شریان های حیاتی کشور یاد کرد و گفت: فعالان و تلاشگران این صنعت نقش و جایگاه ویژه و غیر قابل انکاری در تمامی مقاطع زمانی داشته و دارند لذا لازم است اهمیت این صنعت و شغل بیش از پیش بر همگان تبیین شود.

وی با بیان این که در صورت نبود تلاش تلاشگران عرصه حمل و نقل در دوران دفاع مقدس، هیچ عملیاتی به سامان نمی رسید، تصریح کرد: رانندگان ناوگان حمل و نقل جاده ای علاوه بر انتقال منابع انسانی و تجهیزات و ادوات جنگی به محل انجام عملیات، در برابر تیر و خمپاره‌های مستقیم دشمن اقدام به خاکریز زدن می کردند که این مهم موید رشادت‌ها، فعالیت و خدمت مقدس فعالان این عرصه در دوران دفاع مقدس است.

استاندار ادامه داد: تورق تاریخ ایران در دوران جنگ تحمیلی گویای این است که علی رغم تهدید عراق به هدف قرار دادن دهها کشتی حامل ارزاق و کالاهای اساسی مورد نیاز مردم در بنادر، پس از صدور پیام تاریخی حضرت امام خمینی(ره) کامیونداران به میدان آمدند و با انتقال کالاهای مورد نیاز مردم اجازه ندادند که مردم کشور به لحاظ معیشتی دچار مشکل شوند.

فاطمی با اشاره به نقش کلیدی و موثر فعالین صنعت حمل و نقل در جنگ اقتصادی و دفاع مقدس اقتصادی، خاطرنشان کرد: در صورتی که سامانه حمل و نقل کشور حتی برای یک ساعت دچار مشکل شود، مملکت قفل می شود که این امر نشان دهنده اهمیت کار فعالیت این صنعت است.

گفتنی است، استان یزد ۴۰ شهید در حوزه حمل و نقل استان تقدیم کشور عزیزمان کرده است.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..