آغاز کف‌سازی مسیرهای گردشگری دروازه شاهی یزد

سرپرست منطقه بافت تاریخی شهرداری یزد از آغاز عملیات کف‌سازی مسیرهای گردشگری «محله دروازه شاهی» در این مجموعه‌ی تاریخی با اعتباری افزون بر ۲.۵ میلیارد ریال خبر داد.

«علیرضا نقوی» در این باره تصریح کرد: عملیات کف‌سازی مسیرهای گردشگری محله دروازه شاهی با مصالح همگن و بر اساس ضوابط ساخت‌وساز در بافت تاریخی شهر یزد و با مساحت ۷۲۰ مترمربع تا پایان دی‌ماه به بهره‌برداری می‌رسد.

وی در ادامه با بیان این که حفظ بناهای تاریخی یک شهر به حفظ ویژگی‌های منحصربه‌فرد آن نیز کمک می‌کند و همچنین حس تعلق میان شهروندان را نیز افزایش می‌دهد، خاطرنشان کرد: شهرهای سراسر دنیا ممکن است در رقابت با یکدیگر، خواه از نظر اقتصادی یا جمعیت رشد کند اما چیزی که باعث تمایز بین آن‌ها می‌شود، بافت تاریخی است.

سرپرست منطقه بافت تاریخی شهرداری یزد گفت: محله دروازه شاهی در نزدیکی مسجد جامع کبیر یزد است که از جهت شمال به محله شاه ابوالقاسم، از جنوبش به محله‌های سرپلک و لب خندق، از شرق به محله چهارسوق و از غرب به محله لرد کیوان محدود می‌شود.

نقوی افزود: نام این محله مأخوذ از نام دروازه‌ای است که در دوره آل کاکویه در این محل ایجاد شده و به دروازه قطریان معروف بوده اما از دوره صفویه به بعد به دروازه شاهی اشتهار یافته است.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..