سرپرست فرمانداری یزد تأکید کرد؛

ضرورت احیاء، حفظ و توسعه فضای سبز در یزد

سرپرست فرماندار یزد با اشاره به وجود آلودگی های زیست محیطی بر ضرورت احیاء، حفظ و توسعه فضای سبز در شهرستان تأکید کرد.

به گزارش یزدی نیوز، " مصطفی سالاری " در دیدار مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان و مدیر منابع طبیعی شهرستان یزد اظهار داشت: متأسفانه به علت عدم توجه به مباحث آمایش سرزمین و استقرار صنایع مختلف در سال های گذشته شاهد آلودگی های زیست محیطی هستیم.

سرپرست فرمانداری یزد با اشاره به اجرای طرح های منابع طبیعی برای گسترش سرانه فضای سبز افزود: از حقوق مسلم هر شهروندی بهره مندی از محیط زیست سالم و فضای سبز مطلوب است که در این راستا باید دستگاه های اجرایی دیگر اداره کل منابع طبیعی را در مسیر توسعه فضای سبز یاری دهند.

وی با بیان اینکه حفاظت از منابع طبیعی وظیفه ای همگانی است اظهار داشت: باید احساس حفاظت از عرصه های منابع طبیعی به عنوان یک فرهنگ عمومی در سطح جامعه نهادینه شود.

" سالاری " در بخشی دیگر از سخنان خود با اعلام اینکه فرمانداری یزد عزم جدی برای مبارزه با پدیده ناپسند زمین خواری را دارد تصریح کرد: در راه مقابله با زمین خواری و احیاء حقوق بیت المال جدیت وجود دارد و دولت برای مقابله با زمین خواری راسخ است.

وی ابراز امیدواری کرد: با همراهی و تعامل با دستگاه های اجرایی مرتبط بتوانیم قدم های خوبی را در زمینه رفع تصرف اراضی دولتی برداریم.

سرپرست فرمانداری یزد در پایان با بیان اینکه برای پیشبرد اهداف هر سازمان باید به تعامل بین بخشی توجه شود افزود: مدیرانی موفق هستند که به این مقوله به خوبی بپردازند، زیرا که هر اقدامی که با نگاه تک بخشی باشد قطعاً به سرانجام مطلوبی نخواهد رسید.

در ادامه این دیدار مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان نیز با بیان اینکه شعار سازمان منابع طبیعی حفظ احیاء توسعه و بهره برداری است افزود: در سال گذشته در سطح شهرستان یزد توانستیم اعتبارات ملی مناسبی را در زمینه توسعه فضای سبز شهرستان جذب نمائیم.

" آخوندی " با اعلام اینکه اداره کل منابع طبیعی در موضوع تخصیص اعتبارات توجه ویژه ای را به مدیریت شهرستان دارد خاطرنشان کرد: شهرستان یزد به عنوان مرکز استان با آب و هوای خشک و شکننده می تواند به عنوان ویترین عملکرد منابع طبیعی در سطح استان و حتی کشور باشد.

بخش نظردهی بسته شده است..