مشاهده اولین مورد ابتلا به اومیکرون در کشور

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی: سرعت انتشار سویه اومیکرون بالا است و احتمال ابتلای افراد زیادی به این ویروس وجود دارد.

به گزارش یزدی نیوز دکتر محسن میرزایی درباره آخرین وضعیت کرونایی در استان گفت: هفته گذشته نسبت به هفته‌های قبل و اوایل ماه گذشته وضعیت بسیار بهتری داشتیم و آمار بستری‌ها و مرگ کرونایی با کاهش مواجه شد.

وی از مشاهده اولین سویه اومیکرون در کشور خبر داد و افزود: ورود این سویه به کشور قابل پیش بینی بود چرا که بسیاری از کشور‌ها را درگیر کرده است. سرعت انتشار و ابتلای اومیکرون نیز بالا است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یزد ادامه داد: آنچه ما را نگران می‌کند رعایت نشدن دستورالعمل‌های بهداشتی از سوی شهروندان است، به گونه‌ای که استفاده از ماسک و رعایت فاصله گذاری اجتماعی به زیر ۵۰ درصد رسیده است.

میرزایی با اشاره به احتمال برگزاری تجمع‌های خانوادگی در شب یلدا تصریح کرد: ما هفته خوبی را گذراندیم و از هم استانی‌های عزیز می‌خواهیم با بی دقتی و سهل انگاری و رعایت نکردن دستورالعمل‌های بهداشتی راه را برای صعودی شدن آمار ابتلا و بستری فراهم نکنند.

وی درباره استقبال نکردن شهروندان از تزریق دُز سوم واکسن کرونا اظهار داشت: با توجه به اینکه اکثر تزریق دُز دوم در اوایل تابستان انجام گرفت، انتظار می‌رو شهروندانی که سه ماه از تزریق واکسن برکت و سینوفارم آنان گذشته است برای دریافت دُز سوم به مراکز تجمیعی مراجعه کنند.

منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..