نام دو استاد دانشگاه یزد در فهرست پژوهشگران پراستناد ایران قرار گرفت

نام ۲ استاد این واحد دانشگاهی براساس اعلام پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) در فهرست پژوهشگران پراستناد یک درصد برتر ایرانی در سال۲۰۲۱ میلادی قرار گرفت.

به گزارش یزدی نیوز روابط عمومی دانشگاه یزد اعلام کرد: اسامی این ۲ نفر را معاونت پژوهش و فناوری موسسه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) و پایش علم و فناوری اعلام کرد که، ولی درهمی، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه یزد آن‌ها را «بیژن دواز» عضو هیات علمی دانشکده علوم ریاضی و محمد مظلوم اردکانی عضو هیات علمی دانشکده شیمی اعلام کرد.

وی با بیان اینکه انتخاب یک درصد برتر پژوهشگران در حوزه‌های موضوعی مختلف علوم صورت می‌گیرد، اظهار کرد: این موسسه براساس پردازش‌هایی بر روی داده‌های مستخرج از ۲ پایگاه ESI و WOS و با روش‌شناسی پیشرفته، این اسامی را شناسایی و استخراج کرد.

همچنین روابط عمومی دانشگاه یزد در گزارش دیگری خبرداد که این واحد دانشگاهی در تراز سبز ۱۰ مرکز آموزش عالی برتر کشور قرار گرفت و نسبت به سال گذشته چهار پله ارتقا یافت.

این مرکز آموزش عالی استان یزد اولین بار در رتبه‌بندی تراز سبز دانشگاه‌های دنیا براساس شاخص‌های پایداری (UI Greenmetric World University Ranking) در سال ۲۰۲۱ در ردیف ۱۰ دانشگاه برتر کشور قرار گرفت.

به گزارش مدیریت همکاری‌های علمی بین‌المللی دانشگاه یزد به نقل از اسماعیل کرمی دهکردی، در این خصوص ۹۵۶ دانشگاه از ۸۴ کشور دنیا مورد ارزیابی قرار گرفت که در این ارزیابی ۴۲ دانشگاه ایرانی نیز مشاهده می‌شود.

وی ۱۰ دانشگاه برتر ایرانی معرفی شده از بین دانشگاه‌های جامع و صنعتی سال ۲۰۲۱ در این نظام رتبه بندی را دانشگاه‌های زنجان، کاشان، محقق اردبیلی، الزهرا، رازی کرمانشاه، اصفهان، فردوسی مشهد، یاسوج، تربیت مدرس و دانشگاه یزد برشمرد.

به گفته وی ارزیابی‌ها براساس شاخص‌های اصلی موقعیت، زیرساخت و فضای سبز، مدیریت انرژی و تغییر اقلیمی، مدیریت پسماند، مدیریت آب، مدیریت حمل و نقل، آموزش، پژوهش و مسوولیت‌پذیری و تاثیرگذاری در جامعه انجام شد.

وی یادآور شد: در سال جاری نیز معیار‌هایی در مورد مدیریت بیماری و پیشگیری کرونا، تغییرات آموزش و پژوهش، تنوع زیستی و خدمات رسانی به جامعه نیز مورد توجه قرار گرفت.

به گفته وی، رتبه‌بندی تراز سبز دانشگاه‌های دنیا در یازدهمین دوره ارزیابی، نتایج سال ۲۰۲۱ را، روز ۱۴ دسامبر با حضور نمایندگان دانشگاه‌های دنیا به میزبانی اندونزی اعلام کرد.

دانشگاه یزد بر اساس این نظام‌رتبه‌بندی در سال۲۰۲۰، رتبه چهاردهم را کسب کرده بود.

منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..