رئیس نظام مهندسی ساختمان یزد:

معماری ایرانی اسلامی با فرهنگ‌سازی محقق می‌شود

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد با بیان اینکه مجامع علمی بین المللی معماری یزد را به دلیل ارزش های فرهنگی و ریشه های اصیل آن پذیرفته است، گفت: مادامی که سبک زندگی و فرهنگ عمومی با ریشه‌های فرهنگی و هویتی گذشته اصلاح نشود با صدور بخشنامه و فانون این موضوع مهم در شهر ها اصلاح نخواهد شد.

«مجتبی فرهمند» در دیدار با اعضای کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر یزد، اظهار کرد: دلیل این که دنیا معماری یزد را پذیرفت ارزش‌های فرهنگی و ریشه‌های آن بود بنابراین صدور بخشنامه‌های مختلف مبنی بر لزوم اجرای معماری ایرانی اسلامی چندان موثر واقع نخواهد شد مگر این که فرهنگ‌سازی مناسب و موثر توسط همه نهادهای مسئول انجام شود.

وی ادامه داد: معماری ما در گذشته، معماری ذکر، حیا، حرمت و قناعت و فروتنی بوده است ولی امروز ساختمان‌های ما نشان از کبر و تقاخر دارد.

وی در بخش دیگری از سخنانش به مسائل مرتبط با نظام مهندسی اشاره کرد و افزود: مردم حاضر به پرداخت هزینه‌های مهندسی هستند به شرط ارائه خدمات مهندسی را لمس کنند یعنی ما باید خدمات را واقعی کنیم تا مردم لذت دریافت خدمات نظام مهندسی را بچشند و متوجه شوند این هزینه‌ها در تامین آسایش و آرامش خودشان موثر است.

فرهمند با بیان این که در تلاش هستیم با کمک شهرداری زمان صدور پروانه ساختمان کاهش یابد، افزود: طبق توافقی که با شهرداری انجام شده است، پروانه ساختمان صرفاً بر اساس نقشه‌های معماری صادر می‌شود که این اقدام کمک شایانی در کاهش زمان صدور پروانه کرده و رضایت مردمی را در بر دارد.

وی با تاکید بر این که شورای شهر باید به مسئله اصلاحیه قانون ماده ۱۰۰ در مجلس شورای اسلامی ورود کند، یادآور شد: این قانون مهم شهرداری‌ها را با یک چالش جدی مواجه می‌کند.

فرهمند در پایان با اشاره به طرح بومی سازی بدنه‌های شهری، گفت: تحقیقات مفصلی در خصوص این طرح برای همه خیابان‌های شهر یزد انجام شده که می‌تواند به عنوان سند بالادستی و مرجع مورد استفاده قرار گیرد و در این راستا سازمان نظام مهندسی نیز آماده همکاری با همه کمیسیون های شهرداری و شورای شهر است.

به گزارش یزدی نیوزو به نقل از روابط عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد، در ابتدای این جلسه هریک از اعضای کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر یزد دیدگاه‌ها و موضوعات مدنظر خود را مطرح کردند و مقرر شد جلسات مشترک کمیسیون عمران شورای شهر و سازمان نظام مهندسی به صورت مستمر ادامه یابد

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..