دانشگاه یزد در تراز سبز ۱۰ دانشگاه برتر کشور قرار گرفت

دانشگاه یزد برای اولین بار در رتبه‌بندی تراز سبز دانشگاه‌های دنیا براساس شاخص‌های پایداری در سال ۲۰۲۱، در ردیف ۱۰ دانشگاه برتر کشور قرار گرفت و نسبت به سال گذشته، چهار پله ارتقا یافت.

بنا بر اعلام دانشگاه یزد، ۹۵۶ دانشگاه از ۸۴ کشور دنیا در رتبه‌بندی تراز سبز دانشگاه‌های دنیا براساس شاخص‌های پایداری (UI Greenmetric World University Ranking) در سال ۲۰۲۱ مورد ارزیابی قرار گرفتند که در این ارزیابی ۴۲ دانشگاه ایرانی نیز مشاهده می‌شوند.

براساس اعلام این شبکه، ۱۰ دانشگاه برتر ایرانی معرفی شده از بین دانشگاه‌های جامع و صنعتی کشور در سال ۲۰۲۱ در این نظام رتبه‌بندی شامل دانشگاه‌های زنجان، کاشان، محقق اردبیلی، الزهرا، رازی کرمانشاه، اصفهان، فردوسی مشهد، یاسوج، تربیت مدرس و دانشگاه یزد هستند.

این ارزیابی‌ها براساس شاخص‌های اصلی موقعیت، زیرساخت و فضای سبز، مدیریت انرژی و تغییرات اقلیمی، مدیریت پسماند، مدیریت آب، مدیریت حمل و نقل، آموزش، پژوهش و مسوولیت‌پذیری و تاثیرگذاری در جامعه انجام شده و در سال جاری نیز معیارهایی در مورد مدیریت بیماری و پیشگیری کرونا، تغییرات آموزش و پژوهش، تنوع زیستی و خدمات رسانی به جامعه نیز مورد توجه قرار گرفته است.

گفتنی است، رتبه‌بندی تراز سبز دانشگاه‌های دنیا براساس شاخص‌های پایداری طی یازدهمین دوره ارزیابی، نتایج سال ۲۰۲۱ را در روز ۱۴ دسامبر ۲۰۲۱ با حضور نمایندگان دانشگاه‌های دنیا و به میزبانی دانشگاه اندونزی اعلام کرد.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..