در نشست خبری پایان سفر به یزد؛

رئیس جمهور: مشکل آب یزد را رفع می‌کنیم/ ایجاد کارگروهی برای احیای ۶۰۰ واحد راکد استان

رئیس جمهور در پایان سفر به استان یزد دستاوردهای این سفر یک روزه را تشریح کرد.

به گزارش  یزدی نیوز، آیت ‎الله «سید ابراهیم رئیسی» شامگاه  جمعه ۲۶ آذرماه در نشست با اصحاب رسانه در یزد، با اشاره به مطالبه آب که از دغدغه‌های مهم استان یزد است، اظهار کرد: به دنبال کاهش نزولات آسمانی شاهد این مشکل در خیلی از بخش‌های کشور اعم از بخشهای صنعتی، کشاورزی و آب شرب مردم هستیم.

وی افزود: امروز نکته قابل اهمیت مسئله مدیریت آب است که می‌توانیم وضعیت فعلی را بدون مشکل پشت سر بگذاریم.

وی خاطرنشان کرد: در این مورد برای استان یزد نیز برنامه‌های کوتاه مدت و میان مدتی در نظر گرفته شده و معتقدیم از طریق مشارکت مردم و پیگیری دولت، رفع مشکل آب مردم یزد کاملا امکان پذیر است.

آیت الله رئیسی با بیان این که برنامه‎های کوتاه مدت در حوزه آب استان آغاز شده، گفت: با توجه به وضعیت پیش آمده بین استانها، نتایج این برنامه‌ها را طی چند ماه آینده شاهد خواهیم بود و در مورد برنامه میان مدت نیز وزارت نیرو اقداماتی را شروع کرده که در زمان خودش بهره برداری می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به صنایع نیمه تعطیل متعدد در استان گفت: امروز اعلام کردیم بانک‌هایی که واحدهای صنعتی را تملک می‌کنند باید واحدهای صنعتی را نگه دارند یا سریع واگذار کنند والا تعطیلی واحدهای صنعتی را مجاز نمی‌دانیم و با متخلفان برخورد خواهیم کرد.

رئیس جمهور خاطرنشان کرد: ۴۰۰ واحد صنعتی نیمه تعطیل و حدود ۲۰۰ واحد راکد در استان یزد داریم که گفتیم در این باره کارگروهی در استان برای احصاء مشکلات آنها ایجاد شود تا از این طریق هم ایجاد اشتغال شود و هم تولید در رونق را شاهد باشیم.

وی به موضوع اشتغال در استان به وِیژه در مورد بانوان تحصیلکرده نیز اشاره و بیان کرد: در این باره نیز کارگروهی آغاز بکار کرده تا ضمن استفاده از ظرفیتهای موجود، زمینه کار برایشان فراهم شود.

رئیس جمهور در ادامه گفت: اقداماتی در زمینه کشاورزی نیز در دستور کار داریم و اعتباراتی برای آنها منظور شده است و در این رابطه بانکها و دستگاه‌های مرتبط مشخص شده‌اند.

وی در مورد سئوال خبرنگاری عنوان کرد: گردشگری یزد از ظرفیتهای مهم این استان است که گردشگری سلامت یکی از بخشهای آن است و این یک مزیت برای این دیار است که باید تقویت شود.

رئیسی در مورد صنایع استان نیز دو نکته آلایندگی‌ و جذب افراد جویای کار از دیگر نقاط کشور را یادآور شد و گفت: توسعه صنعتی باید بر اساس حفظ محیط زیست باشد و این که زمینه اشتغال برای دیگر بخشهای کشور در استان فراهم می‌شود نیز یک مزیت است.

وی با بیان این که یزد می‌تواند قطب خیلی از بخشهای کشور باشد، گفت: باید در این باره سرمایه گذاری کنیم تا استان یزد براساس این ظرفیتها به نقطه‌ای قابل قبول برسد.

به گفته آیت‌الله رئیسی، این که صنایع یزد در برخی محصولات رتبه‌های اول تا سوم کشور را در اختیار دارد، نشان از توان و استعدادهای یزد دارد که باید حتما دنبال شود.

وی در بخش پایانی سخنانش با اشاره به افزایش اختیارات مالی استان‎ها، ابراز کرد: این موضوع در بودجه ۱۴۰۱ در نظر گرفته شده و مقرر شد تا صندوق پیشرفت و عدالت در استان تشکیل شود که تنخواهی از سوی دولت از محل حق مالکانه معادن و اموال و منابع مازاد دولتی برای آن منظور می‌شود تا در جهت ایجاد اشتغال و راه‌اندازی واحدهای نیمه تعطیل و توسعه استان استفاده شود.

رئیس جمهور در مورد موضوع مهاجرین نیز اظهار کرد: با توجه به آمار قابل توجه مهاجرین در استان، امروز در شورای اداری استان به وزیر کشور ماموریت دادیم در ساز و کار مهاجرین تجدید نظر شود و مرکز جامعی برای دنبال کردن همه مسائل مهاجرین شکل بدهند.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..