عضو مجلس خبرگان رهبری:

مهمترین مشکل استان یزد آب است

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان این که مهمترین مشکل استان یزد آب است، از قدمت ۴۰ ساله‌ی طرح این مشکل خبر داد و از دولت خواست به اندازه مقدور جهت رفع آن اقدام کند.

آیت الله «ابوالقاسم وافی یزدی» در دیدار رئیس جمهور با نخبگان، علما، خانواده شهدا و ایثارگران و جمعی از اقشار مختلف مردم که عصر امروز در سالن هلال احمر یزد برگزار شد، با اشاره به فرائض دینی مورد تاکید قران کریم، از غفلت جامعه نسبت به برخی از آنها مانند دعوت به کمک به یکدیگر و دعوت به حفظ کرامت دیگران گلایه کرد و گفت: اصولاً اگر بنا را به این بگذاریم که توصیه‌های قران و بیانات ائمه اطهار(ع) را مورد توجه داشته باشیم، قطعاً بسیاری از مشکلات امروز کشور مرتفع می‌شود.

وی به تاکید قران کریم در باب اهمیت نعمت ولایت فقیه و نظام اسلامی اشاره و عنوان کرد: اینها جزو نعمات بزرگ الهی است که خداوند به ما کرامت کرده و در مقابل آنها باید شاکر باشیم.

نماینده مردم یزد در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که امروز نظام اسلامی هدف تیر دشمنان مستکبر در سراسر جهان است، گفت: خداوند را سپاسگذاریم چرا که به نظر می آید که آیت الله رئیسی و هیات دولت سیزدهم بیش از آنچه ما تصور می‌کنیم، برای کشور تلاش می‌کنند لذا ایشان را یک نعمت و سرمایه بزرگ می‌دانیم که باید به هر طریق ایشان را تقویت کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان این که استان یزد از ۶۰۰ – ۷۰۰ سال قبل تاکنون به دارالعباده شهر است و در آخرین سفر مقام معظم رهبری به یزد عنوان دارلعلم نیز به این استان اعطا شد، تصریح کرد: یزد طی یک دوره حدوداً ۴۰ ساله از سال ۱۳۱۵ تا ۱۳۵۵ که وفات آیت الله حائری موسس حوزه علمیه در کشورمان اتفاق افتاد، مرجعیت جهان شیعه را برعهده داشته و خوشبختانه برکات فراوانی را برای کشورمان داشته است.

آیت الله وافی در ادامه مهمترین مشکل استان یزد را آب خواند و گفت: این مشکل حداقل از ۴۰ سال پیش مطرح شده که امیدواریم جهت رفع آن به اندازه مقدور از سوی هیات دولت تلاش شود.

این عضو خبرگان رهبری با بیان این که استان یزد ۴۰۰۰ شهید دارد که یکهزار نفر از آنها دانش‌آموزان هستند، تاکید کرد: امیدواریم در این استان همانطور که مقام معظم رهبری تاکید داشتند و هیات دولت دنبال خواهد کرد، همه اقدامات همراه با پشتوانه اصیل فرهنگی باشد.

در این نشست نمایندگان اقشار مختلف اعم از حوزه گردشگری، فعالان اجتماعی، کارآفرینان، نماینده احزاب سیاسی و کارگران، نماینده نخبگان علمی و بخشهای دیگر به ایراد سخن پرداختند.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..