معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در یزد:

دستیابی به اقتصاد مطلوب هیچ راهی جز پناه بردن به مردم ندارد

معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در یزد اظهار کرد: اگر می خواهیم با فقر مبارزه کرده و اشتغال ایجاد کنیم، هیچ راهی نداریم که به این مدل پیشرفته در اسلام که همان تعاون است روی بیاوریم.

«مهدی مسکنی» در نشست با روسای شهرستانی ادارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان، یزد را پایتخت تعاونی های ایران دانست و گفت: سرمایه تعاونی ها که در استان یزد مستقر هست ۹۶ هزارمیلیارد تومان است که این نشان از فرهنگ غنی یزدی ها دارد.

وی با بیان این که از قدیم یزد را به قنات، قنوت و قناعت می شناختند، افزود: سبک کاری، زندگی و عبودیت یزدی ها در اینها تعریف شده است و این همبستگی نشان می دهد که این سرمایه گذاری در بخش تعاون خیلی بزرگ است و می شود کارهای بزرگی انجام داد به شرط اینکه فرهنگ تعاون نهادینه شود.

مسکنی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در بحث سهم ۲۵ درصد بخش تعاون در اقتصاد تاکید کرد: هر آنچه در مرکز تصمیم گیری می شود بدون مجاهدت نیروهای استانی و صف محقق نمی شود.

وی ضمن بیان اینکه هدفی را نشانه گیری کردیم که باید آن را انجام دهیم و آن تحقق ۲۵ درصد سهم تعاون در حوزه اقتصاد با تمام مشکلات و گرفتاری هایی است تصریح کرد: نظام سرمایه و پولی ایران دچار گرفتاری است ولی تعاونی ها کمتر دچار مشکل شده اند. تعاونی ها به دلیل همبستگی که بین آنها وجود دارد کمتر دچار ریزش شده اند.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: اگر می خواهیم با فقر مبارزه کرده و اشتغال ایجاد کنیم؛ هیچ راهی نداریم که به این مدل پیشرفته در اسلام که همان تعاون است روی بیاوریم.

وی اضافه کرد: دو باشگاه بزرگ اسپانیا یعنی بارسا و رئال، تعاونی هستند و اعضا تعاونی تماشاگران آنها هستند. مدلی که برای نجات تیم های استقلال و پرسپولیس می توان تعریف کرد.

مسکنی در ادامه تاکید کرد: تعاون از فرهنگ غنی کشور و دین مبین اسلام برآمده است و یزد مرکز آن هست که باید از این فرهنگ صیانت کنیم.

وی با تاکید براینکه خیلی از کشورهای بزرگ دنیا در بستر تعاونی اقتصادشان را دگرگون کرده اند گفت: ده هزار تعاونی مسکن در کشور داریم که ۵۰۰ عدد آن مساله دار دارند ولی به خاطر آنها ۹۵۰۰ تعاونی دیگر را زیر سوال می بریم و مشکلات به وجود آمده برای آن تعداد تعاونی مشکل دار هم به عدم نظارت و دخالت بی مورد ادارات بر می گردد که به علت کمبود منابع و نیروی انسانی و غیره، کنترل به موقع انجام نداده اند.

معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در پایان تصریح کرد: برای دست یافتن به اقتصاد مطلوب هیچ راهی نداریم که به مردم پناه ببریم. با توسعه بخش تعاون می توان برای عده زیادی فرصت اشتغال ایجاد کرد همان طور که در یزد ۲۵۰ هزار نفر در تعاونی های آن کار می کنند.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..