رئیس شورای شهر یزد در آستانه سفر رئیس جمهور مطرح کرد؛

لزوم حمایت دولت در قالب تسهیلات ملی برای رشد و توسعه یزد

رئیس شورای اسلامی شهر یزد در آستانه سفر رئیس جمهور به استان یزد از اولویت های این شهر تاریخی و جهانی در مسیر رشد و توسعه گفت.

«غلامحسین دشتی» برخی از نیازها و اولویت های استان و شهر یزد در مسیر رشد و توسعه را مطرح کرد و با اشاره به اینکه یزد استانی فرهنگی، متمدن، تاریخی است و نیازمند توجه به حوزه های فرهنگی، هنری و اجتماعی برای حفظ مواریث فرهنگی خود دارد حمایت دولت در قالب تخصیص بودجه و تسهیلات ملی برای رشد و توسعه یزد را ضروری قلمداد کرد.

وی همچنین استان یزد را معرف شایسته ای برای فرهنگ اسلام و اهل بیت نبوت در برابر همه گردشگران داخلی و خارجی برشمرد.

دشتی دومین خواسته شهروندان یزد از هیئت دولت را توجه دولت به مسئله مهم بحران آب عنوان کرد و افزود: مساعدت برای انتقال آب به استان و تکمیل فاز دوم این طرح و تکمیل سهمیه کنونی و حمایت در زمینه بهره گیری از روش‌های نوین کشاورزی، همچنین مدیریت مصرف در زمینه های شرب و بهداشت وصنعت و مساعدت برای رفع نگرانی شهروندان یزدی با توجه به اتفاقات اخیر را مورد انتظار است.

رئیس شورای شهر یزد همچنین کمک به ایجاد مجتمع بزرگ فرهنگی و ورزشی بانوان با هدف ایجاد فضای ورزشی- تفریحی و فعالیتهای فرهنگی و هنری و حتی اشتغالزایی را خواستار شد.

دشتی با اشاره به این که ورزشگاه‌های قدیمی استان نیز فرسوده بوده وظرفیت لازم برای پاسخگویی به نیازهای ورزشی یزد را ندارد، ادامه داد: امیدواریم با حمایت دولت در زمینه ایجاد یک ورزشگاه بزرگ ۵۰ هزار نفری این کاستی ها برطرف شود.

وی افزود: حمایت از اجرای طرح های ساماندهی خانواده نیز مورد نیاز است زیرا یزد از گذشته به اصالت فرهنگی و مذهبی خانواده در کشور معروف است و چنانچه این کانون اسیب ببیند در حقیقت یکی از کانونهای مهم ملی آسیب دیده است. طرح های بسیاری نیز در این زمینه برنامه ریزی شده که نیازمند حمایت مالی دولت است.

عضو شورای اسلامی شهر یزد همچنین خواستار افزایش ردیف بودجه شهر جهانی یزد شد زیرا بخش مهمی از گردشگران انتظار دارند با سفر به یزد، ایران را بشناسند و این امر مستلزم بازسازی یزد و حفظ میراث فرهنگی است که چه بسا بخشی از این میراث نیز در معرض آسیب قرار دارد.

وی همچنین استان یزد را به عنوان کانون مهمی برای سرمایه گذاری در حوزه های صنعت وتجارت معرفی نمود.

دشتی همچنین با اشاره به ظرفیت استان و مرکزیت جغرافیایی بودن آن، حمایت از برنامه های گردشگری سلامت را خواستار شد.

به گزارش یزدی نیوزو به نقل از روابط عمومی شهورای شهر یزد، احیای بافت تاریخی، توسعه فضای سبز و حفظ باغات برای مطرح شدن یزد به عنوان الگویی در سطح ملی و حمایت از مدیریت یکپارچه شهری و ارتقای سرعت وکاهش تصدی گری و موازی کاری از دیگر درخواست های رئیس شورای اسلامی شهر یزد به نمایندگی از سایر شهروندان از رئیس جمهور بود.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..