اجرای نمایش بزرگ «بهشت در آتش» در ابرکوه

سرپرست حوزه هنری استان یزد از اجرای نمایش بزرگ «بهشت در آتش» همزمان با ایام فاطمیه در شهرستان ابرکوه خبر داد.

به گزارش یزدی نیوز محمدصادق کوچک‌زاده با تسلیت فرا رسیدن ایام شهادت بانوی دو عالم حضرت فاطمه زهرا (س) گفت: به همین مناسبت نمایش بزرگ «بهشت در آتش» نوشته حجت‌الاسلام سیدکاظم فلاح‌زاده به کارگردانی علی جاور در شهرستان ابرکوه به روی صحنه می‌رود.

وی افزود: موضوع این نمایش درباره حضرت فاطمه(س)، مظلومیت ولایت و لزوم بصیرت‌افزایی، ولایت‌مداری و هوشیاری امت اسلام در برابر فتنه‌ها و توطئه‌های دشمنان است.

کوچک‌زاده ادامه داد:این نمایش داستان برده‌ای به نام «سُهام» را روایت می‌کند که توسط حضرت زهرا(س) آزاد می‌شود و به شهر و دیار خودش برمی‌گردد. پس از مدتی، سُهام دلتنگ مدینه و خانه حضرت علی(ع) می‌شود؛ اما وقتی به مدینه می‌آید.

وی با اشاره به نقش‌آفرینی و حضور بیش از ۴۰هنرمند و عوامل بومی شهرستان ابرکوه در تولید و اجرای این اثر گفت: نمایش بزرگ «بهشت در آتش» با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری از جمعه ۲۶آذر تا یکم دی‌ماه، ساعت۱۸:۳۰ در سالن ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی شهرستان ابرکوه به روی صحنه می‌رود.

سرپرست حوزه هنری استان یزد اظهار داشت: هنر، بهترین و مؤثرترین شیوه برای انتقال پیام و ترویج ارزش‌ها و آموزه‌های دینی است از این رو هنرمندان ابرکوهی می‌کوشند تا در قالب این نمایش آئینی اهمیت بصیرت، بینش، آگاهی و حرکت در مدار ولایت را تبیین کنند.

سال‌های گذشته نیز نمایش‌های میدانی «خورشید در خرابه»، «گفت و گوی آب» و «علمداران» به همت این گروه در شهرستان ابرکوه، یزد و کربلای معلی اجرا شده بود.

منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..