معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور:

پیگیر سپردن مسئولیت‌های کلان‌تر به زنان هستیم

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور با اشاره به دقت، حساسیت و پیگیری زنان در مباحث مختلف گفت: با توجه به همین ویژگی‌ها و توانمندی‌ها، پیگیر سپردن مسئولیت‌های کلان‌تر به زنان هستیم.

به گزارش یزدی نیوز انسیه خزعلی،در آستانه سفر هیئت دولت به استان یزد در جمع نخبگان و فعالان سیاسی و اجتماعی استان یزد با اشاره به آسیب های حوزه خانواده اظهار داشت: معاونت زنان ریاست جمهوری در این زمینه برنامه مفصلی را در حوزه های طلاق، اعتیاد، خودکشی و … تدوین کرده و امیدواریم در قالب برنامه جامع در استانهای مختلف اجرا کنیم.

وی با اشاره به مسائل حوزه بانوان به ویژه بیکاران فارغ التحصیل دانشگاهی بیان کرد: تلاش ما حمایت از افرادی است که به دنبال تبدیل علم خود به تولید هستند.

خزعلی در مورد فقر و مشکلات معیشتی به ویژه در حوزه زنان سرپرست خانوار افزود: تلاش ما این است که زنان سرپرست خانوار و آسیب‌پذیر و بدسرپرست را در اولویت قرار دهیم و از فشار آنها در زمینه های اقتصادی و معیشتی بکاهیم.

وی ادامه داد: البته با بودجه های دولتی تحقق این امر امکان پذیر نیست و امیدواریم بتوانیم از ظرفیت خیران و تشکل‌های مردمی استفاده کنیم.

خزعلی تاکید کرد: در مورد زنان سرپرست خانوار و بدسرپرست نیاز به مشاوره های جدی و روانشناسی وجود دارد که این مهم در برنامه جامع دیده شده و آنها را جدی پیگیری خواهیم.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده همچنین از بر لزوم تشکیل بانک اطلاعاتی در مورد زنان در استان یزد تاکید کرد و اظهار داشت: با تکمیل بانک اطلاعاتی، شناسایی زنان نخبه، فعال، آسیب پذیر و …. و ارائه خدمات یا حمایت از آنها تسهیل می شود.

وی با بیان اینکه قوانین و دستورالعمل در کشور بسیار داریم بیان کرد: برای اینکه این قوانین در مرحله اجرا با فساد همراه نشوند یا موانعی که سرعت کار را گرفته و امور مملکت را قفل کرده، برداشته شود، رئیس جمهور بر کار اجرایی تاکید ویژه دارند.

خزعلی تاکید کرد: امیدواریم با کمک و همدلی همه شما بتوانیم بخشی از این مشکلات را حل کنیم و به سمت عمل گرایی برویم و تاکید رئیس جمهور نیز این است که به جای وعده دادن، کار را انجام دهید بعد گزارش کار دهید.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه بسیاری از اقدامات و ابعاد شخصیتی حضرت زینب(س) مغفول مانده است، اظهار داشت: اگر حضرت زینب را به صبر و پرستاری و صلابت در جامعه شناخته ایم، تدبیرگری ایشان مورد غفلت قرار گرفته و ایشان با تدبیرگری و تبیین حقایق، تهدیدهایی که می خواست ریشه اهل بیت را از بین ببرد، به فرصت تبدیل کرد.

خزعلی تاکید کرد: یک زن با مدیریت زیبا و خردمندانه می تواند این حرکت را انجام دهد و امروز نیز زنان با حضور در میدان با پیگیری در عمل و حساسیت و دقت، مدیران موفق جامعه امروز هستند و باید مسئولیت های بیشتر و در سطح کلان تر به زنان سپرده شود.

منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..