هشدار در خصوص شگرد‌های کلاهبرداری

رییس پلیس فتای استان یزد، درباره پیامک‌های جعلی سامانه ثنا یا سامانه ثبت نام الکترونیک قضایی به شهروندان هشدار داد.

به گزارش یزدی نیوز، سرهنگ ابوطالبی گفت: در این روش کلاهبردار با جعل آدرس اینترنتی سامانه ثنا، پیامکی با محتوا‌هایی نظیر ابلاغیه، ثبت شکایت در سامانه و … به برخی افراد ارسال می‌کند و از کاربر می‌خواهد وارد لینک شود.

وی، با بیان اینکه این لینک در نهایت کاربر را به لینک پرداخت هدایت می‌کند، افزود: کاربران با این فریبکاری تمامی اطلاعات بانکی خود را ارسال می‌کنند و در عمل باعث می‌شود کلاهبرداران محتویات حساب را خالی کنند.

رییس پلیس فتای استان یزد، از شهروندان خواست متوجه باشند، هر پیامکی از سوی قوه قضاییه، فاقد لینک است و به هیچ وجه برای مشاهده ابلاغ قضایی نیاز به واریز وجه نیست.

سرهنگ ابوطالبی با اشاره به اینکه پیامک‌های مربوط به ابلاغ قضایی سامانه ایست و با شماره سیم کارت معمولی تفاوت دارد، گفت: این نوع ابلاغیه‌ها تنها از طریق پیامک کوتاه ارسال می‌شود و در شبکه‌های ابلاغ‌های قضایی اطلاع رسانی نمی‌شود.

وی با تاکید بر اینکه پیام ابلاغ قضایی به افرادی که سابقا در سیستم ثنا ثبت نام کرده اند، ارسال می‌شود و کسانی که در سیستم ثنا ثبت نام نکرده اند به نشانی محل سکونت و یا محل کار افراد از طریق پست ارسال می‌شود.

رییس پلیس فتای استان یزد افزود: کاربران برای حصول اطمینان از این گونه پیام‌ها می‌توانند با ورود به سایت اصلی ابلاغ الکترونیک قضایی مراجعه کنند.

سرهنگ ابوطالبی همچنین با اشاره به شگرد جدید کلاهبرداران مبنی بر برنده شدن در قرعه کشی، گفت:در این روش کلاهبرداران با استفاده از تماس مستقیم با افراد یا از طریق تماس با برنامه‌های ارتباطی در پوشش برنامه‌های صدا و سیما و اعلام اینکه فرد مخاطب برنده جایزه نقدی شده اطلاعات بانکی، افراد را می‌گیرند و بلافاصله تمامی موجودی حساب شخص را برداشت می‌کنند.

وی، تاکید کرد:مردم به هیچ عنوان اطلاعات حساب بانکی خود را در اختیار افراد ناشناس قرار ندهند و مواظب کلاهبرداران باشند.

منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..