پلمب ۲ واحد آلاینده در اردکان با دستور قضایی

فرماندار اردکان از پلمب دو واحد آلاینده تولید آهک و فولاد با دستور قضایی خبر داد.

«مصطفی پوردهقان»در راستای پیگیری مصوبات کارگروه شرایط اضطرار آلودگی هوا در شهرستان و به دنبال پایداری و ثبات شرایط جوی نامساعد ناشی از وجود ذرات معلق در هوا و وجود آلاینده‌های زیست محیطی از واحدهای صنعتی آلاینده هوای اردکان بازدید کرد.

وی که با همراهی دادستان، رئیس اداره محیط زیست و نیروی انتظامی از این واحدها بازدید داشت، با اشاره به شرایط اضطرار آلودگی هوا و وضعیت ناسالم برای همه گروه‌ها، اعلام کرد: دو واحد آلاینده تولید آهک و فولاد با دستور قضایی پلمب شد و فعالیت دو واحد دیگر به حالت نیمه تعطیل درآمد.

فرماندار در ادامه ضمن تقدیر از همراهی شهردار اردکان افزود: با توجه به ادامه دار بودن شرایط اضطرار آلودگی و به منظور کاهش نسبی ذرات معلق در هوای اردکان،کلیه فعالیت‌های معدنی شهرداری اردکان تعطیل و معادن حوالی شهرستان به صورت نیمه فعال درآمده است.

وی با بیان این که در صورت ادامه شرایط آلودگی، این تعطیلی‌ها تمدید خواهد شد، خاطرنشان کرد: رصد فعالیت واحدهای آلاینده توسط بازرسی مشترک ادامه دار خواهد بود و با واحدهای متخلف برابر با مقررات برخورد قضایی خواهد شد.

پوردهقان با تشریح میزان خطرآفرینی آلودگی هوای اردکان برای کلیه گروه‌های حساس، از مردم خواست تا از ترددهای غیر ضروری خودداری کنند.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..