توصیه‌های بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یزد در خصوص آلودگی هوا

معاونت بهداشتی دانشگاه پیرو اطلاعیه هواشناسی استان مبنی بر سکون و پایداری هوا، وارونگی دما و نوزیدن باد مناسب و همچنین افزایش غلظت آلاینده‌های هوا تا روز جمعه ۲۶ آذرماه، به شهروندان شهرهای آلوده به ویژه اردکان و میبد چند توصیه‌ بهداشتی کرد.

میزان کیفیت هوای شهرهای اردکان و میبد در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس و در بعضی ساعات اولیه روز در شرایط ناسالم برای عموم جامعه قرار می‌گیرد لذا معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یزد ی صدور اطلاعیه‌ای توصیه‌های بهداشتی به منظور کاهش اثرات ناشی از آلودگی هوا بر سلامت جامعه را صادر کرد.

بر همین اساس خودداری از هرگونه فعالیتی که منجر به افزایش آلودگی هوا می شود تا بازگشت شرایط به حالت مطلوب توصیه شده و آمده است؛ شهروندان محترم تا حد امکان از خروج غیر ضروری از منزل و تردد بی مورد در معابر شهری خودداری کنند.

همچنین نسبت به فعالیت بیماران قلبی و تنفسی، مبتلایان به آسم، کودکان و سالمندان در فضاهای باز هشدار داده و عنوان شده است؛ این افراد تا حد امکان از حضور در سطح شهر خودداری کرده و در منزل استراحت کنند. همینطور از کلیه ورزشکاران و شهروندان خواسته شده تا از هر گونه فعالیت فیزیکی و ورزشی از جمله دویدن و پیاده روی در این شرایط در هوای باز خودداری کنند.

معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یزد همچنین توصیه کرد؛ حتی المقدور در شرایط آلودگی هوا، کودکان را در منزل نگه دارید و ضمن نگهداری کودکان در منزل، درها و پنجره ها رابسته نگاه داشته و در صورت امکان در اماکن دارای سیستم تهویه مطبوع بمانید.

استفاده‌ی بیشتر از میوه‌ها و سبزیجات تازه در هنگام آلودگی هوا و بهره گرفتن از ماسک‌های استاندارد و مناسب توسط افرادی که مجبورند در فضای باز فعالیت داشته باشند نیز مورد تاکید قرار گرفته است.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..