بازگشایی استخرهای یزد با رعایت سختگیرانه‌ی پروتکل‌های بهداشتی

معاون توسعه ورزش اداره کل ورزش و جوانان استان یزد با اشاره به وجود ۲۹ استخر سرپوشیده در استان، از بازگشایی مجدد تعدادی از این استخرها پس از قریب دو سال تعطیلی به دلیل شیوع کرونا خبر داد.

«سید احمد هاشمی» در این خصوص گفت: خوشبختانه به دنبال افول شیوع بیماری منحوس کرونا و پس از رایزنی‌های صورت گرفته با معاونت سیاسی امنیتی استانداری و ستاد استانی مقابله با کرونا، مجوز بازگشایی استخرهای ورزشی اخذ شد تا پس از قریب دو سال تعطیلی فعالیت خود را از سر بگیرند.

وی از تدوین پورتکل‌های بهداشتی به همین منظور از سوی دانشگاه علوم پزشکی استان خبر داد و گفت: علاوه بر این مدیران کلیه استخرهای استان نیز در دوره‌ی آموزشی با نماینده این دانشگاه با روند پروتکل‌های بهداشتی الزامی در مورد بازگشایی استخر آشنا شدند.

هاشمی در مورد پروتکل‌های تدوین شده جهت از سرگیری فعالیت استخرهای ورزشی خاطرنشان کرد: استخرها شنا علاوه بر رعایت نکاتی مانند تهویه مطبوع، گندزایی مرتب، بلیط فروشی به صورت مجازی یا استفاده از کارت استخر و همچنین جمع‌آوری صندلی‌های اطراف استخر برای جلوگیری از اجتماع شناگران، ظرفیت پذیرش تنها ۳۰ شناگر در هر سانس را دارند و باید بین هر دو سانس ۳۰ دقیقه زمان منظور شود.

وی یاداور شد: در حال حاضر ۲۹ استخر سرپوشیده در استان وجود دارد که تاکنون هفت باب از آنها بازگشایی شده و تنها پذیرای علاقمندی هستند که هر دو دوز واکسن خود را دریافت کرده باشند.

معاون توسعه ورزش استان با بیان این که بازگشایی استخرها در شهرستان‌ها منوط به مجوز مرکز بهداشت همان شهرستان شده است، عنوان کرد: شناگران بالای ۱۲ سال حتما برای ورود به استخر باید کارت واکسن خود را به همراه داشته باشند.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..