درخشش مجدد دانشگاه یزد در نظام رتبه بندی جهانی ISC

بر اساس نتایج رتبه‌بندی جهانی ISC-۲۰۲۱، دانشگاه یزد برای دومین سال پیاپی در ردیف هشت دانشگاه جامع برتر کشور قرار گرفت.

رتبه‌بندی جهانی ISC (ISC world University rankings) یکی از نظام‌های رتبه‌بندی است که برای اولین بار در سال ۲۰۱۸ توسط گروه رتبه بندیISC و براساس تجربه ۱۰ ساله در رتبه‌بندی دانشگاه‌ها و به منظور مقایسه حرکت علمی و عملکرد دانشگاه‌های کشور در جهان اسلام و دنیا صورت گرفته است.

یکی از مهمترین دستاوردهای رتبه‌بندی جهانی، ایجاد یک پایگاه داده از جزئیات کامل اطلاعات علمی و پژوهشی کشورها و دانشگاه‌های تراز اول دنیا است که در نتیجه آن امکان برنامه‌ریزی و تهیه نقشه راه، به منظور دستیابی به اهداف و چشم انداز کشور و نیز دانشگاه‌های کشور در سطح بین‌المللی وجود خواهد داشت.

در رتبه‌بندی جهانی ISC- ۲۰۲۱ تعداد ۲۳۰۰ دانشگاه از ۱۰۷ کشور و شش قاره جهان حضور داشتند. در رتبه‌بندی امسال از جمهوری اسلامی ایران ۵۱ دانشگاه در این رتبه‌بندی حضور دارند در حالی که این تعداد در سال گذشته‌ی میلادی ۴۶ دانشگاه بود.

۲۵ دانشگاه جامع کشورمان شامل دانشگاه‌های تهران، تربیت مدرس، شیراز، فردوسی مشهد، شهید بهشتی، تبریز، گیلان، یزد، شهید باهنر کرمان، کاشان، اصفهان، بوعلی سینا، رازی، سمنان، کردستان، مازندران، ارومیه، شهید چمران اهواز، شهرکرد، محقق اردبیلی، یاسوج، الزهرا، بین‌المللی امام خمینی، لرستان و شاهد در این رتبه‌بندی حضور دارند.

به گزارش یزدی نیوز و به نقل از روابط عمومی دانشگاه یزد، گردآوری داده‌ها در ISC بدون خوداظهاری دانشگاه‌ها از سراسر جهان، پایگاه داده موثق و معتبری شکل گرفته که می‌توان از آن در جهت سیاست گذاری‌های پژوهشی و بررسی موقعیت دانشگاه‌های ایران در سطح جهان استفاده کرد، علاوه بر این رتبه بندی مذکور می‌تواند نقش مهمی در سوق دادن دانشگاه‌های ایران به سمت دانشگاه‌های تراز جهانی داشته باشد.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..