رشد جمعیت حیات وحش در منطقه شکار ممنوع مرور

منطقه شکار ممنوع مرور شهرستان میبد یکی از مناطق غنی حیات وحش در استان است.

به گزارش یزدی نیوز کارشناس محیط زیست استان یزد با بیان اینکه سرشماری پاییزی در این منطقه آغاز شده است گفت: این منطقه گونه‌های مختلف ارزشمند جانوری زیادی را درخودش جا داده است.

زارع افزود: از گونه‌های ارزشمند خزندگان لاک پشت مهمیزدار و مار شاخدار را می‌توان نام برد.

وی گفت: درگونه پستانداران هم گوسفند وحشی یا همان قوچ این منطقه از شهرت بالایی برخوردار است.

زارع افزود: درگونه‌های گوشتخواران هم منطقه مرور زیستگاه کفتار و کاراکل است و تاکنون گزارش زیادی از این گونه‌ها دراین منطقه ثبت شده است و گونه‌های پرندگان جالبی هم دارد.

ناظر سرشماری یگان اداره کل محیط زیست استان هم گفت: امروز سرشماری منطقه شکار ممنوع مرور با ۷ اکیپ دو نفره آغاز شده است.

علیان افزود: این گروه‌ها در چهار مسیر پیاده روی و سه مسیر موتوری مشاهدات خود را درمنطقه ثبت می‌کنند.

وی با بیان اینکه درسرشماری، افزایش یا کاهش گونه‌ها، بیماری‌هایی که درحیات وحش اتفاق می‌افتد و یا گونه‌های خاصی که درمنطقه مشاهده می‌شود را ثبت می‌کنیم افزود: با سرشماری اداره کل محیط زیست می‌تواند وضعیت گونه‌های جانوری را از لحاظ جمعیت و بیماری‌ها بررسی کند.

هادی فاضلی دامپزشک محیط زیست استان با اشاره به مزیت‌های سرشماری گفت: یکی از فواید سرشماری‌ها این است که نیرو‌های اجرایی و پرسنل محیط بانی از وضعیت سلامت حیات وحش اطلاع و در اسرع وقت گزارش آن را به اداره محیط زیست و دامپزشکی اعلام می‌کنند تا پی گیری لازم جهت کار‌های درمانی و کنترل و پیشگیر از بیماری و شیوع آن درمنطقه را انجام دهند.

سرشماری پاییزی امسال منطقه شکار ممنوع مرور نشان داد با وجود خشکسالی‌ها، جمعیت علفخواران در این منطقه ۱۰ درصد رشد داشته است.

منطقه شکارممنوع مرور با ۸۰ هزار هکتار وسعت در شمال غربی شهرستان میبد واقع شده است.

منبع: خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..