نقش رسانه‌ها در فرهنگ‌سازی مدیریت کم آبی کلیدی است

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای یزد از اصالت و نجابت رسانه‌های استان یزد در حفاظت و صیانت از آب شرب مردم استان یزد تقدیر و تشکر کرد و گفت: نقش رسانه‌ها در مدیریت کم آبی کلیدی است.

به گزارش یزدی نیوز محمدمهدی جوادیان زاده  در مراسم تجلیل از رسانه‌های برتر دومین دوره تولیدات رسانه‌ای آب و برق استان یزد اظهار داشت: در ایام سخت و دشوار آب در استان یزد رسانه‌ها به زیبایی، هماهنگ و اصالت محور از موضوع آب شرب در استان یزد صیانت و حفاظت کردند‌.

وی گفت: رسانه‌ها در این دوران با کمترین حاشیه، بدون هیچ گونه اختلاف افکنی با نجابت و کار کارشناسانه موضوع را خبری کرده و وضعیت آب را تحلیل کردند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای یزد تصریح کرد: شرکت‌های آب و برق، مردم و رسانه هر کدام در قبال یک دیگر مسئولیت‌های متقابلی دارند و مسئولیت اجتماعی و مدیریت بهینه در مصرف آب بر عهده مردم است.

جوادیان زاده افزود: منابع ما در کشور محدود است و ما در دستگاه‌های فنی مسئولیت کار فنی را بر عهده داریم و تا ۹۵ درصد کار ما در مجموعه‌‌ها فنی است و ۵ درصد به فعالیت‌های فرهنگی مسائل در فرهنگ‌سازی برای مصرف بهینه و صرفه‌جویی منابع اقدام می‌کنیم.

وی خاطرنشان کرد: این اقدامات بیشتر بر عهده رسانه‌ها است تا با همگرایی و افزایش آگاهی به افکار عمومی و مردم کار فرهنگ‌سازی را انجام دهند و ما را در رسیدن به چشم انداز برنامه سازگاری با کم آبی در استان یزد همراهی کنند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان یزد گفت: تمام ذینفعان آب پای سند سازگاری با کم آبی امضا نمودند و توافق نسبی شده است تا دستگاه‌های مختلف با رعایت و مدیریت مصرف خود افت سطح آب‌های زیرزمینی را تا سال ۱۴۰۵ به صفر برسانیم اما این هدف بدون همراهی مردم امکان‌پذیر نیست.

جوادیان زاده افزود: حیات و ممات استان ما به آب است و باید افت آب را به صفر برسانیم اما شاهد افزایش روز افزون مصرف آب شرب، مصرف آب در صنایع، مصرف آب در کشاورزی برای تأمین خودکفایی غذایی هستیم؛ این موضوعات از چالش‌هایی است که دستگاه‌های مربوطه در خصوص مصرف آب به چالش می‌اندازد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای یزد گفت: باید مدیریت مصرف هوشمند شود و نباید به شیوه ۵۰ سال قبل آب را در صنعت، کشاورزی و شرب استفاده کنیم اگر این چنین باشد معضل کم آبی حل نخواهد شد و ۱۰ سال آینده باز هم چالش آبی در استان خواهیم داشت.

وی ادامه داد: دوره سعی و خطا گذشته است و باید با تغییر ریل‌گذاری به سمت مدیریت بیشتر و مصرف بهینه برویم که در این امر رسانه‌ها باید کمک کنند و در همه حوزه‌ها این مصرف بهینه ایجاد شود.

در این مراسم از خبرنگاران و رسانه‌های برتر تجلیل شدند و رتبه سوم در دومین دوره از تولیدات رسانه‌ای آب و برق استان یزد از آن محدثه میرجلیلی از خبرگزاری تسنیم در بخش تولید گزارش شد.

منبع:خبرگزاری تسنیم

بخش نظردهی بسته شده است..