مسیرهای گردشگری محله تاریخی لرد کیوان یزد ترمیم می‌شود

سرپرست منطقه بافت تاریخی شهرداری یزد از اجرای طرح بدنه‌سازی و کف سازی مسیرهای گردشگری محله تاریخی لردکیوان براساس سیاست‌های راهبردی حفاظت از این شهر جهانی خبر داد و افزود: برای اجرای این طرح بیش از سه میلیارد ریال اعتبار تخصیص داده شده است.

«علیرضا نقوی» در ادامه تصریح کرد: محله لرد کیوان در بافت تاریخی یزد واقع شده که از جهت‌های شمال به محله باغ گندم، از جنوب به محله شاه‌طهماسب، از شرق به محلات دروازه شاهی و لب خندق و از غرب به محله ابوالمعالی محدود می‌شود.

وی با بیان این که احتمالاً شکل‌گیری این محله به اواخر قرن هشتم هجری مربوط است، اظهار کرد: اصطلاح لرد به معنی محوطه‌ای است میدان‌مانند که محل بارانداز کالاهای مختلف که از اطراف برای مصارف مردم به شهر می‌آوردند، بوده که به این منطقه اطلاق شده است.

سرپرست منطقه بافت تاریخی شهرداری خاطرنشان کرد: طرح کف‌سازی مسیرهای محله لرد کیوان با مساحت ۴۰۰ مترمربع و بدنه سازی به مساحت ۱۲۰۰ مترمربع به بهره‌برداری می‌رسد.

نقوی همچنین از عملیات عمرانی طرح‌های منطقه تاریخی یزد مانند مجموعه ورزشی چهار منار، مرکز فرهنگی و اجتماعی ویژه خانواده و کودک (بوستان مهر) و بهسازی میدان وقت‌الساعت بازدید و بر تسهیل روند اجرا و بهره‌برداری به‌موقع از آن‌ها تأکید کرد.

وی با بیان این که نگاه کارشناسی همراه با دقت و سرعت در اجرای طرح‌ها موجب افزایش اعتماد شهروندان می‌شود، اظهار کرد: مهم‌ترین اولویت شهرداری منطقه بافت تاریخی، جلب رضایت شهروندان است و این امر مهم با تکمیل و بهره‌برداری مطلوب از طرح‌های عمرانی و اجرایی میسر خواهد شد.

نقوی از حمایت و پشتیبانی شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر یزد در اجرای طرح‌های عمرانی شهرداری منطقه که نقش بسزایی در تسریع امور داشته است نیز قدردانی کرد.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..