سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی یزد:

اهتمام به کارآفرینی و کارآفرینان لازمه‌ی رفع مشکل بیکاری است

سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد اظهار کرد: اگر بخواهیم مشکل بیکاری در کشور به حداقل برسد باید به کارآفرینی و کارآفرینان بیشتر توجه کرده و به تولید و مولفه‌هایی که در بحث آن از جمله تکنولوژی و زیرساخت‌ها اثر دارد، دقت نظر داشته باشیم.

«محمدرضا فلاحتی» در نشست با کانون کارآفرینان استان ضمن اشاره به طرح زیست بوم ملی اشتغال، گفت: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نگاه ویژه ای به بحث کارآفرینی و اشتغال دارد و رسیدن به اشتغال و رفع بیکاری را در گروی توجه به تولید می‌داند.

وی کارآفرینی را یک راه موثر در تولید اشتغال عنوان کرد و افزود: اگر بخواهیم مشکل بیکاری در کشور به حداقل برسد باید به کارآفرینی و کارآفرینان بیشتر توجه کرده و به تولید و مولفه‌هایی که در بحث آن از جمله تکنولوژی و زیرساخت ها اثر دارد دقت نظر داشته باشیم.

فلاحتی فقدان مهارت آموزی دانشجویان را باعث افزایش نرخ بیکاری دانست و خاطرنشان کرد: زمانی که دانشجویان در دانشگاه‌ها فقط علم می آموزند، پس از فارغ التحصیلی برای ورود به بازار کار دچار مشکل می شوند لذا بحث مهارت آموزی و ارتباط با صنعت در مراکز علمی باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بر هم فکری با شرکای اجتماعی این اداره کل تاکید و ادامه داد: برای اینکه بتوانیم برنامه های کوتاه مدت و بلند مدت در زمینه ایجاد اشتغال تهیه کنیم نیاز به هم فکری با کسانی داریم که سالها در زمینه اشتغال فعالیت دارند و کارآفرینان برتر و موفق و استان های همجوار که به فرهنگ ما نزدیک هستند می توانند با تجربه خود به ما کمک کنند.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان، در این نشست در رابطه با کمبود نیروی کار ساده و تحصیل کرده در رشته‌های فنی و تخصصی مانند حسابداری، مالی و بازرگانی بحث و گفت‌وگو شد.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..