رویکرد ۱۳ گانه خدماتی شهرداری یزد

رئیس شورای شهر یزد: از زمان آغاز بکار شورای شهر، ۱۳ محور به عنوان رویکرد و سایت کلی خدمات شهرداری یزد تعیین شده است.

به گزارش یزدی نیوز، غلامحسین دشتی در نشست با اصحاب رسانه گفت: این رویکرد‌ها بیشتر در زمینه گردشگری، حفظ و احیای بافت تاریخی، بهره گیری از فناوری نوین در احیای میراث فرهنگی، جلب بیشتر مشارکت مردمی و حضور مردم در مدیریت‌های شهری و همچنین استفاده از تجربه‌های سایر شهر‌ها در توسعه همه جانبه شهر است.

وی افزود: همچنین در این مدت ۴۰ مساله مهم را در سطح شهر یزد احصا و تلاش خواهیم کرد این مسائل را در دو سطح ساختاری تعامل با فرمانداری و همکاری سه جانبه شهرداری با فرماندار و مدیریت عالی استان پیگیری کنیم.

رئیس کمیسیون خدمات شورای شهر یزد هم در این نشست از ایجاد اکوپارک کویری در یزد خبر داد و تصریح کرد: این پارک که هم اکنون ۱۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، در ورودی دروازه قرآن به مساحت ۳۵۰ هکتار واقع شده و ۳۰ هکتار از آن زیر کشت درختان و گیاهان کویری قرار گرفته است.

ابوترابی با اشاره به برنامه این شورا برای ساماندهی مراکز ضایعاتی شهر یزد گفت: متاسفانه وجود این مراکز علاوه بر نازیبایی حاشیه‌های شهر باعث بروز مفسده‌های زیادی از جمله پولشویی و سرقت شده و شورا عزم جدی برای ساماندهی این مراکز دارد.

وی تاسیس شهرک ضایعاتی را مهمترین راهکار حل این مساله عنوان کرد و ادامه داد: این شهرک با همکاری نهاد‌های امنیتی و اطلاعاتی تاسیس و از ورود افراد بدون مجوز به آن خودداری می‌شود.

رئیس کمیسیون بودجه شورای شهر یزد هم در این نشست، مجموع اعتبارات شهرداری در سال جاری را هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان عنوان کرد که ۸۰۰ میلیون تومان آن از فروش اموال شهرداری است.

عزیزالله سیفی با تأکید بر مخالفت شورای ششم شهر با تامین اعتبار از راه فروش اموال شهرداری گفت: فروش اموال شهرداری مشروط به هزینه در مسائل عمرانی و زیرساختی است. البته تلاش خواهیم کرد اعتبارات شهرداری را بدون فروش اموال، با افزایش ۱۰۰ میلیارد تومانی به هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان برسانیم.

وی درباره شهرک چوب خاطرنشان ساخت: زمین این شهرک در تملک شهرداری نیست و با توجه به اینکه هم اکنون به صورت اجاره در اختیار شهرداری قرار گرفته است، از سوی دستگاه‌های نظارتی متوقف شده و کار واگذاری این اراضی به ثبت نام کنندگان به محض اتمام تملک و تکمیل زیرساخت آن انجام می‌شود.

منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..