مدیر کل استاندارد یزد:

نقش استاندارد در برقراری ارتباط دانشگاه و صنعت موثر است

مدیر کل استاندارد استان یزد گفت: نقش موثر استاندارد در برقراری ارتباط دانشگاه و صنعت بسیار مشهود است و می‌تواند در این مقوله‌ی مهم، نقطه عطف باشد.

«محمد رضا زارع بنادکوکی» در دیدار با رئیس دانشگاه یزد، افزود: دغدغه مهمی که امروزه ذهن مسئولان و برنامه‌ریزان استان را مشغول کرده است، نبود ارتباط مناسب دانشگاه و صنعت است چرا که دانشگاه برای تربیت دانشجویان در مقاطع مختلف تحصیلی، انرژی و هزینه زیادی صرف می کند ولی متاسفانه به نظر می رسد که برخی از فارغ التحصیلان گره گشای خوبی برای بخش صنعت وحتی خدمات نیستند.

وی ادامه داد: اداره کل استاندارد استان یزد به عنوان یک نهاد حاکمیتی که مستقیم با صنایع استان در ارتباط و ایفاگر نقش یک حلقه وصل محکم است، می‌تواند در اتصال بهتر صنعت و دانشگاه در صحنه حاضر شود.

زارع بنادکوکی گفت: در استان یزد برخی خلاء‌های آزمایشگاهی به ویژه در حوزه تعیین ماهیت فرآورده‌ها و صنایع شیمیایی وجود دارد که دانشگاه یزد می‌تواند با توجه به اساتید، تجهیزات و فضاهای آزمایشگاهی خوبی که دارد، نسبت به رفع این نقیصه اقدام کند.

مدیر کل استاندارد استان تصریح کرد: اندازه گیری باقیمانده سموم در محصولات کشاورزی، اسیدهای چرب روغن‌های خوراکی، بافت غیرمجاز در فراورده‌های گوشتی و لوازم خانگی از جمله مواردی است که دانشگاه یزد می‌تواند از مرکز ملی تایید صلاحیت ایران(NACI) گواهی استاندارد ۱۷۰۲۵ ISO/IEC برای آزمون‌های محصول محور را دریافت کند و این حرکت ضمن درآمدزایی برای دانشگاه، در افزایش مهارت‌های کاربردی دانشجویان هم بسیار موثر است.

زارع در پایان گفت:کلیات درس اختیاری «استاندارد سازی» برای دوره های کارشناسی به ویژه رشته‌های فنی مهندسی با هدف ارتقاء سطح مهارتی آنان توسط کمیته برنامه‌ریزی وزارت علوم به تصویب رسیده است که دانشگاه یزد می تواند افتخار تنظیم سرفصل‌های این درس را به نام خود به ثبت برساند.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..