معاون علوم پزشکی یزد:

کاهش ۲۵ درصدی مرگ‌های زود‌رس استان یزد در ۱۰ سال

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یزد با اشاره به نقش عملیاتی کردن "سند ارتقای سلامت‌ روانی و اجتماعی" در کاهش آمار مبتلایان به بیماری‌های غیر واگیردار، از راه‌اندازی شورای سلامت در بیش از 70 درصد ادارات استان یزد خبر داد.

به گزارش یزدی نیوزدکتر "محمدحسن لطفی" در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه یزد،‌ برنامه‌ریزی به منظور کاهش آمار بیماری‎های غیر واگیر را از جمله برنامه‌های در دستور کار امسال دانشگاه علوم پزشکی یزد خواند و در این رابطه اعلام کرد: بر اساس ابلاغ رسیده از سوی وزارت بهداشت،‌ درمان و آموزش پزشکی، دانشگاه علوم پزشکی یزد موظف است در طول ۱۰ سال آینده،‌ 25 درصد از تعداد کل مرگ‌های زود‌رس در استان را کاهش دهد.

وی تأمین سلامت عمومی جامعه به منظور کاهش آمار ابتلا به بیماری‌های غیر واگیر را ضروری دانست و بیان کرد: غنی‌سازی آرد به عنوان یکی از پر‌مصرف‌ترین مواد غذایی، از دیگر برنامه‌های علوم پزشکی در راستای تأمین سلامت عمومی جامعه است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی با تأکید بر اهمیت بازنگری میزان نمک نان‌های سنتی،‌ تصریح کرد: اصلاح شیوه مصرف موادغذایی نقش مهمی در بیمه کردن اقشار مختلف جامعه در برابر بیماری‌های مختلف ایفا می‌کند.

لطفی تدوین برنامه‌های تحول سلامت روانی، معنوی و اجتماعی را از جمله اقدامات دانشگاه علوم پزشکی یزد در راستای ارتقای خدمات بهداشتی به خانواده و مردم استان دانست.

وی خاطرنشان کرد: مشارکت عمومی جامعه در اجرای برنامه‌های درمانی،‌ بهداشتی و پیشگیرانه علوم پزشکی از دیگر موارد حائز اهمیت در پیشبرد اهداف تأمین سلامت جامعه است.

این مقام مسئول در مورد نقش ادارات و دستگاه‌های مختلف را در راستای ترویج فرهنگ سلامت در جامعه مهم عنوان کرد و ادامه داد: در همین راستا نیز شورای سلامت در بیش از ۷۰ درصد ادارات استان یزد راه‌اندازی شده است.

وی افزود: تدوین سند بهبود کیفیت نان و راه‌اندازی دبیرخانه شورای سلامت و امنیت غذایی استان، از جمله اقدامات دانشگاه علوم پزشکی یزد در راستای ایجاد زمنیه اصلاح روش تولید و مصرف انواع مواد غذایی در استان است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی یزد در پایان نیز با اشاره به وضعیت نامطلوب استان یزد در حوزه بیماران مبتلا به دیابت، بیان کرد: سند کنترل دیابت در استان یزد باید اجرایی شود.

بخش نظردهی بسته شده است..