نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس:

نقشه راه توسعه یزد متناسب با ساختارهای استان باشد

نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس گفت: نقشه راه توسعه یزد باید متناسب با ساختارهای فرهنگی و اجتماعی و اقتصادی استان ترسیم شود.

به گزارش یزدی نیوز، محمدصالح جوکار، در جلسه ای با مسئولان اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد با اشاره به دوگانه بیکاری و کمبود نیروی کار در استان یزد اظهار داشت: یزد از یک سو با بیکاری جوانان فارغ التحصیل دانشگاهی و از سوی دیگر با کمبود کارگر ساده مواجه است.

وی عنوان کرد: روش توسعه صنعتی یزد به نحوی بوده که واحدهای راه اندازی شده در این استان، بیشتر نیاز به نیروی کارگر ساده داشته اند اما اکنون باید این روش تغییر کند و باید به سمت صدور مجوز برای واحدهایی برویم که نیاز آنها، نیروی تحصیلکرده باشد.

نماینده مردم یزد و اشکذر بر لزوم استقرار صنایع های‌تک و دانش بنیان در یزد تاکید کرد و گفت: این صنایع می توانند پاسخگوی نیاز جامعه جویای کار در استان یزد باشند و بخش قابل توجهی از بیکاران تحصیلکرده جویای کار را پوشش دهند.

جوکار با انتقاد از مدل توسعه یزد در طول دهه های گذشته بیان کرد: حاصل این مدل توسعه، ایجاد مشاغلی است که با رشته های دانشگاهی، نیروی کار، فرهنگ و آداب مردم یزد همخوانی ندارد.

وی تصریح کرد: اکنون متاسفانه در دانشگاه ها رشته هایی ایجاد می شود که بازار کاری برای فارغ التحصیلان آن وجود ندارد یا صنایع به سمتی در حال توسعه هستند که نمی توانند نیاز جامعه دانشگاهی را تامین کنند.

جوکار یادآور شد: سرمایه گذاری انجام شده در یزد جنبه سخت افزاری دارد و نیروهایی که به کار گرفته می شوند، کارگر ساده هستند و این نقطه آغاز مهاجرت های بی رویه به استان یزد است.

نماینده مردم یزد و اشکذر با تاکید بر اینکه فرهنگ سرمایه گذاری در استان یزد باید تغییر کند، اظهار داست: مسئولان باید به سرمایه گذاران مشاوره کارشناسی شده بدهند و اعتماد آنها را برای ایجاد صنایع دانش بنیان جلب کنند تا از این طریق هم مشکل مهاجرپذیری یزد و هم مشکل بیکاری این استان حل شود.

منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..