تشکیل بانک اطلاعات مجرمان حرفه‌ای و سابقه دار استان یزد

رئیس کل دادگستری استان یزد: وضعیت مجرمان حرفه‌ای در ستاد استانی کنترل مجرمان حرفه‌ای و سابقه دار مورد پایش و نظارت سریع و به موقع قرار می‌گیرد.

به گزارش یزدی نیوز غلامعلی دهشیری گفت: بانک اطلاعات مجرمان حرفه‌ای و سابقه دار می‌تواند در بحث نظارت، پایش و برخورد سریع و به موقع دستگاه‌های انتظامی و امنیتی جهت شناسایی، دستگیری و تأمین نظم و امنیت در جامعه بسیار موثر باشد.

وی افزود: در این بانک اطلاعاتی باید پرونده کامل شخصیت مجرمان حرفه‌ای و سابقه دار بارگزاری و دسترسی از آن در اختیار قضات قرار گیرد تا در صدور احکام به سابقه متهمان نیز توجه جدی شود.

دهشیری با اشاره به حوادث اخیر در استان تصریح کرد: باید در خصوص متهمان جرائم نوظهور نیز با توجه به ابعاد مختلف پرونده تحقیقات جامع و کامل صورت گیرد.

نماینده عالی قوه قضاییه در استان با اشاره به فراگیری حضور در فضای مجازی به سبب شرایط حاضر، اظهار داشت: باید علاوه بر فضای حقیقی، فضای مجازی نیز با هدف پیشگیری از جرم، مورد رصد قرار گیرد.

رئیس کل دادگستری استان یزد گفت: باز بودن امکان جستجو در بستر فضای مجازی همانقدر که می‌تواند مفید باشد، اما ولنگاری این حوزه برای برخی از گروه‌های سنی پایین و افراد مریض و معلوم الحال مخرب است که به دنبال آن آسیب‌های بسیاری دامن جامعه را خواهد گرفت.

وی ادامه داد: پیشرفت‌های علم و تکنولوژی به ویژه گسترش دسترسی به فضای مجازی در کنار تمام تسهیلات و امکاناتی که برای بشر به وجود آورده، مخاطراتی را نیز به همراه دارد که باید با ارتقای سواد رسانه و نظارت بر خانواده بر این مخاطرات فائق آمد.

دهشیری، قدرت نمایی و سلب آرامش و تهدید شهروندان را شاخصه اراذل و اوباش ذکر کرد و بیان داشت: ایجاد امنیت و آرامش برای عموم جامعه رسالتی بر عهده حاکمیت است و اجازه نخواهد داد تا افرادی از طریق فضای مجازی و حتی حضوری بر این نظم و امنیت و آرامش خلل ایجاد کنند.

منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..