مدیر کل استاندارد یزد:

استانداردسازی محصولات فناور و دانش‌بنیان شتاب می‌گیرد

مدیر کل استاندارد استان یزد گفت: ویژگی اساسی اقتصاد دانش بنیان، پایداری و مولد بودن آن در این بخش مهم است به ویژه آن که شتاب استانداردسازی محصولات دانش بنیان، رو به افزایش است.

«محمد رضا زارع بنادکوکی» در جریان بازدید از نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن بازار یزد افزود: جاده استاندارد استان یزد به عنوان یک دستگاه حاکمیتی، در رسیدن شرکت‌های متقاضی به گواهی نامه انطباق محصول دانش بنیان(COP)، بسیار هموار و با افزایش شرکت‌های دانش بنیان، شاهد رشد فزاینده‌ایی در این حوزه هستیم.

وی با تحسین انتخاب شعار پژوهش، فناوری و پشتیبان تولید در دایر کردن این نمایشگاه، ادامه داد: مجموعه استاندارد استان یزد با توجه به کارشناسان مجرب و خدومی که در خود جای داده است، آمادگی کامل دارد تا ویژگی‌های محصولات شرکت‌های دانش بنیان را صحه گذاری کرده تا از این منظر، نقطه مثبتی درایجاد تسهیلات و تجاری سازی محصولات آن ها به حساب آییم.

مدیر کل استاندارد یزد در خصوص جزئیات فرآیند کار نیز گفت: درحوزه محصولات دانش بنیان اهدافی را متصور هستیم، اول آن که با اعطاء این گونه گواهی‌نامه‌ها باعث ایجاد امید در واحدها می‌شویم، متعاقب آن روحیه‌ی جدیدی در این حوزه ایجاد می شود که در نهایت به حمایت از تولید ملی منجر می شود و در نهایت این که به توان مندی اقتصادی ویژه‌ایی در حوزه اقتصاد دانش بنیان دست می‌یابیم.

وی تصریح کرد: هم اکنون چهار شرکت دانش بنیان پترواکتان ایساتیس، پویا پازیریک، آپافن ومدیسا پلیمرآریا یزد به ترتیب با تولید محصولات دانش بنیان دواتیل هگزانوییک، دستگاه شتشوی فرش، دستگاه وایندر نخ و پارچه حاوی هیدروکسی آپا تیت کربناته نانوساختار، مورد استفاده در لایه ماسک تنفسی در استان یزد مشغول هستند.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی اداره کل استاندارد یزد، زارع بنادکوکی در پایان سخنان خود گفت: این واحدها توانسته اند استان را در کشور مطرح و یزد را به جایگاه خوبی در حوزه محصولات دانش بنیان برسانند که مراتب تقدیر و تشکر ویژه ازمدیران و دست اندرکاران آنان کاملا محفوظ و امیدواریم در سال تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها، شاهد افزایش روزافزون صدورگواهی نامه های انطباق محصول دانش بنیان، در دیار قنات و قنوت و قناعت باشیم.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..