دومین جشنوارۀ ملّی زیلوی برتر فراخوان داد

دومین جشنوارۀ ملّی زیلوی برتر با رونمایی پوستر جشنواره در مراسمی با حضور استاندار، مدیر عامل و معاون صنایع کوچک شرکت شهرک‎های صنعتی استان یزد رسماً فراخوان داد.

«محمد دهقان» معاون صنایع کوچک شرکت شهرک‌های صنعتی استان یزد و رئیس جشنواره در حاشیه این مراسم به خبرنگاران گفت: دومین جشنوارۀ ملّی زیلوی برتر با هدف آشنایی بیشتر و شناخت هرچه بیشتر عموم مردم با زیلوهای اصیل و مرغوب، تشویق تأمین­ کنندگان، طراحان، تولیدکنندگان و عرضه­ کنندگان برای ارائۀ توانمندی­ها و دستاوردها و همچنین، بسترسازی برای معرفی ایده­ پردازی و نوآوری­ در اکوسیستم هنرصنعت زیلوبافی با شعار «بالندگی و رویش دوبارۀ زیلو»، برگزار می­‌شود.

وی افزود: این جشنوارۀ ملّی که با برنامه ­ریزی خوشۀ زیلو و با همکاری نهادهای علمی، صنعتی، خدماتی و صنفی در اسفندماه ۱۴۰۰ برگزار خواهد شد، از بخش­ های جذاب و متنوعی با تأکید بر نکوداشت و قدردانی از تلاشگران هنرصنعت زیلوبافی در یک­سال گذشته تشکیل شده است.

دهقان خاطرنشان کرد: با توجه اهمیت و گستردگی فعالیت­های جاری در زنجیرۀ ارزش هنرصنعت زیلوبافی، دومین جشنوارۀ ملّی «زیلوی برتر» در دو بخش کلّی رقابتی شامل «زیلوی برتر»، «نقش و طرح» و «عکاسی» و بخش غیررقابتی شامل «نوآوران»، «پیشکسوتان» و «ماندگاران» طراحی و برگزار خواهد شد.

وی گفت: علاقه­ مندان می توانند تصویر آثار خود را حداکثر تا ۳۰ دی­ماه ۱۴۰۰ از طریق وب­سایت، ایمیل یا دسترسی­ های شبکه­ های اجتماعی به دبیرخانۀ جشنواره ارسال کنند.

دهقان ادامه داد: پس از انجام مراحل داوری اولیه و انتخاب آثار منتخب از میان تصاویر ارسالی در فاصلۀ زمانی اول تا هفتم بهمن ۱۴۰۰، افراد منتخب باید اصل آثار خود را در مدت زمان یک هفته و حداکثر تا ۱۵ بهمن ۱۴۰۰ به نشانی دبیرخانۀ همایش واقع در شهرستان میبد ارسال کنند.

وی با بیان این که آثار منتخب در دو نمایشگاه مستقل یک­ هفته­ ای در شهرستان­های میبد و یزد، در معرض بازدید عموم مردم قرار خواهد گرفت و تمهیدات لازم برای فروش محصولات نیز در صورت تمایل صاحبان آثار، وجود خواهد داشت، عنوان کرد: برپایی کارگاه­ های آموزشی و فرهنگ­ سازی همزمان با اختتامیۀ جشنواره در روز نهم اسفندماه از جمله رویدادهای جانبی این جشنواره است که برنامه­ ریزی برای اجرای این کارگاه­ ها ازسوی خوشۀ زیلو و متناسب با دستورالعمل­ های رعایت فاصلۀ اجتماعی از سوی وزارت بهداشت انجام و اطلاعات تکمیلی، متعاقباً اعلام خواهد شد.

رئیس این دوره جشنواره راجع به جوایز جشنواره اظهار کرد: اگرچه تلاش، کوشش و ابتکار فعالان هنر – صنعت زیلوبافی بسیار ارزشمند و جبران­ ناپذیر است، اما به­ رسم یادبود و با هدف تجلیل از حضور و همراهی هنرمندان و صنعتگران منتخب، نشان بنوم نیلی جشنواره، لوح تقدیر و جوایز نقدی یک تا هفت میلیون تومانی اعطا خواهد شد.

دهقان در پایان یادآور شد: علاقه­ مندان برای دریافت اطلاعات تکمیلی از روند برگزاری و فرم­‌های شرکت در هر یک از بخش­های جشنواره، می­‌توانند با دبیرخانۀ همایش به نشانی میبد، بلوار قاضی میرحسین، نرسیده به میدان مهدیه، انجمن صنفی زیلو یا پایگاه اطلاع­رسانی جشنواره به آدرس www.bestzilou.ir مراجعه یا با شماره تلفن‌های ۳۲۳۸۵۱۱ – ۰۳۵ و ۰۹۱۳۸۴۹۸۰۵۴ تماس حاصل کنند.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..