استاندار یزد در نشست مشترک با اعضای کمیسیون بانوان خانه صمت عنوان کرد:

حضور موفق بانوان در عرصه صنعت و تولید، نشان از توانمندی بالای بانوان استان دارد/ تشکیل کارگروه ویژه بررسی مسائل بانوان کارآفرین استان/ برخورد با ایجاد کنندگان چالش برای فعالیت بانوان کارآفرین

استاندار یزد از تشکیل کارگروه ویژه بررسی مسائل بانوان کارآفرین استان با محوریت خانه صمت و ذیل کمیسیون بانوان خبرداد و تصریح کرد: تشکیل این کارگروه علاوه بر احصاء تمامی ظرفیت ها، فرصت ها، چالش ها و موانع فراروی حوزه کارآفرینی، امکان گشایش افق های جدید در این حوزه؛ در چارچوب ظرفیت ها و اختیارات موجود ...

به گزارش یزدی نیوز، دکتر مهران فاطمی در جلسه مشترک با اعضای کمیسیون بانوان خانه صمت استان یزد که با حضور رئیس این خانه برگزار شد، تشکیل مجموعه رسمی و تشکیلاتی ویژه بانوان، ذیل خانه صمت را اقدامی در خور تحسین دانست و گفت: حضور موفق بانوان در عرصه تولید، علی رغم وجود همه مسائل، مشکلات و چالش های این حوزه در کشور، نشان از توانمندی بالای بانوان استان داشته و شایسته تقدیر و تشکر است.

وی در ادامه به تبیین عوامل موثر بر آمار بیکاری بانوان در استان یزد پرداخت و اظهارداشت: مهار و کنترل آمار بیکاری بانوان نیازمند طرح و برنامه های عملیاتی متناسب با بوم یزد و شرایط حاکم بر آن است که این مهم در دستور کار قرار دارد.

استاندار یزد با اشاره به تغییر ریل گذاری اقتصادی استان به سمت اقتصاد دانش بنیان و حوزه های های-تک، خاطرنشان کرد: این رویکرد ظرفیت بسیار خوبی را برای اشتغال بانوان تحصیلکرده فراهم خواهد کرد، که از این جهت برای ما ارزشمند است.

دکتر فاطمی در ادامه از تشکیل کارگروه ویژه بررسی مسائل بانوان کارآفرین استان با محوریت خانه صمت و ذیل کمیسیون بانوان خبرداد و تصریح کرد: تشکیل این کارگروه علاوه بر احصاء تمامی ظرفیت ها، فرصت ها، چالش ها و موانع فراروی حوزه کارآفرینی، امکان گشایش افق های جدید در این حوزه؛ در چارچوب ظرفیت ها و اختیارات موجود را، فراهم می کند.

وی با تاکید بر ارائه مدل پیشنهادی تشکیل کارگروه مذکور و اعضای آن توسط کمیسیون بانوان خانه صمت، خاطرنشان کرد: این کارگروه می تواند دارای دو بخش کلی به منظور ارائه موضوعات و مشکلات کلی این حوزه و بررسی آن ها و نیز طرح مشکلات مشاغل بانوان کارآفرین به صورت مصداقی و حل آن ها به صورت فی المجلس و با حضور دستگاه های مربوطه، باشد.

استاندار یزد با بیان اینکه برای جلسات این بخش و حل مشکلات موجود در آن به صورت ویژه وقت خواهیم گذاشت، اضافه کرد: به هیچ عنوان ایجاد هرگونه چالش پیش روی فعالین حوزه تولید استان را نمی پذیریم و در صورت اطلاع از معطلی عمدی اداره ای در امور این بخش و به ویژه حوزه بانوان، با جدیت با مدیر دستگاه و کارشناس مربوطه برخورد خواهد شد.

دکتر فاطمی ادامه داد: دستگاه ها باید در چارچوب ظرفیت های قانونی مد و با تفسیر قوانین دو پهلو به نفع مردم و تولیدکننده، امور را پیش ببرند.

ایجاد زمینه نقش آفرینی و حضور موثر بانوان در نظام تصمیم گیری و تصمیم سازی استان، برنامه ریزی جهت معرفی بانوان کارآفرین موفق استان و تجلیل از آن ها از دیگر موضوعات مورد تاکید استاندار یزد در این جلسه بود.

منبع:استانداری یزد

بخش نظردهی بسته شده است..