آغاز ثبت نام وام اشتغالزایی کسب و کار‌های حوزه فاوا در یزد

مدیرکل فناوری اطلاعات یزد گفت: ثبت‌نام تسهیلات بند الف تبصره ۱۸ در راستای ایجاد اشتغال و توانمند سازی نیروی انسانی در بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات شروع شد.

به گزارش یزدی نیوز، محمدرضا پاکدل گفت: ثبت نام وام اشتغالزایی تبصره ۱۸ برای کسب و کار‌های حوزه فاوا در استان با اعتباری بیش از ۲۳۰ میلیارد ریال در استان یزد آغاز شد.

وی افزود: این تسهیلات شامل حمایت از اشتغال‌زایی شرکت‌های نوپا و غیر نوپا، حمایت از پلتفرم‌های برتر و عرضه کنندگان در بستر پلتفرم، حمایت از آموزش، توانمندسازی و هدایت شغلی نیروی انسانی و برگزیدگان رویداد‌های نوآوری در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات، حمایت از توسعه بستر‌های آنلاین ارائه محصولات و خدمات در واحد‌های صنفی و کسب‌وکار‌های متداول و سنتی، سرمایه در گردش و حمایت از طرح‌های ملی است.

مدیرکل فناوری اطلاعات استان تصریح کرد: سه محور اشتغال‌زایی، سرمایه در گردش و حمایت از طرح‌های ملی هم اکنون در سامانه Tavanafarin.ito.gov.ir قابل ثبت نام است و سه محور باقی مانده از اواخر هفته آینده در دسترس متقاضیان خواهد بود.

وی اظهار داشت: امیدوارم این تسهیلات در کنار تسهیلات وجوه اداره شده وزارت ارتباطات که از سال گذشته در حال پرداخت است، زمینه توسعه و رونق کسب و کار‌های حوزه ICT استان و توسعه اشتغال متخصصان و دانش آموختگان این بخش و تامین نیاز خدمات فناوری اطلاعات سایر بخش‌های اقتصادی استان را فراهم کند.

پاکدل گفت: نکته حائز اهمیت این است که اشتغال در صنعت ارتباطات و خدمات فناوری اطلاعات، توسعه اقتصادی بدون نیاز به آب، بدون آلودگی محیط زیست و از نوع صنعت پاک و سازگار با شرایط اقلیمی استان یزد است.

منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..