مدیرکل ارشاد یزد:

بخش خصوصی در اجرای برنامه‌های هنری مشارکت کند

مدیرکل ارشاداستان یزد با اشاره به نیاز مردم به اجرای برنامه های هنری و فرهنگی گفت: لازم است در این شرایط بخش خصوصی در راستای ایفای مسئولیت‌های اجتماعی خویش، در این برنامه‌ها مشارکت کند.

به گزارش یزدی نیوز، مجید جوادیان زاده،  در حاشیه اجرای نمایش‌های جشنواره تئاتر استانی یزد در جمع خبرنگاران با ابزار خرسندی از برگزاری جشنواره تئاتر استان یزد که بیش از سه دهه است بدون گسست برگزار می‌شود، این جشنواره را یکی از مهمترین جشنواره‌های استان دانست.

وی افزود: در استان یزد جشنواره دیگری نداریم که اینگونه بدون گسست حتی در شرایط خاص حتی در اوج شرایط خاص کرونایی البته با رعایت ضرورت‌های شیوه‌های بهداشتی برگزار شده باشد و از این جهت، جشنواره تئاتر تابلو و نماد خوبی برای فرهنگ و هنر است و به طور عام و خاص نشان دهنده توانمندی هنرمندان استان یزد است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با بیان اینکه امسال در سی و یکمین جشنواره تئاتر استان یزد، شاهد هم افزایی ویژه بین برگزار کنندگان جشنواره، هنرمندان و حمایت بخش‌های خصوصی بودیم، افزود: در ماه‌های گذشته شاهد رکود در فعالیت‌های هنری در جامعه بودیم که جشنواره تئاتر امسال برای مردم و مخاطبان علاقه‌مند و آگاه، اتفاق خوبی است.

وی افزود: هنرمندانی که امسال به تولید اثر دست زدند در بخش‌های مختلف کارگردانی، نویسندگی، بازیگری، اجرا و.. باعث شدند واگرایی که در جامعه نسبت به مسئله فعالیت‌های هنری مشاهده می‌شود، تبدیل به یک همگرایی مثبت و سازنده شود.

جوادیان زاده با اشاره به برگزاری جشنواره تئاتر خیابانی و اثری که بر مخاطبان خود د اشت، عنوان کرد: این جشنواره به نوعی باعث انسجام تشکیلات تئاتر و جبران کننده بخشی از خسارت‌های معنوی در دوران کرونا بود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی از مشارکت در برگزاری جشنواره تئاتر با همکاری هنرمندان و دستگاه‌های مختلف استان در آینده‌ای نزدیک خبر داد و گفت: این اقدام زمینه‌ای برای عرض اندام تئاتر استان یزد در کشور است.

جوادیان زاده، مشارکت بخش خصوصی در برگزاری جشنواره تئاتر استان را نمونه انجام مسئولیت‌های اجتماعی شرکت‌های صنعتی و معادن استان یزد دانست و گفت: مراکز صنعتی و معدنی در قبال برداشت‌های مادی که از منابع استان انجام می‌دهند توجه لازم را به مسئولیت‌های فرهنگی واجتماعی جغرافیای اطراف خود داشته باشند.

وی، استفاده از تجربیات برگزاری جشنواره در سال‌های گذشته را یکی از مهمترین نکاتی دانست که تیم اجرایی برگزاری جشنواره به آن توجه خاصی داشته اند و امسال دو مسئله برگزاری جشنواره در نقاط مختلف شهرو تقسیم آن در مراکز مختلف و فروش بلیط به صورت الکترونیکی را از جمله تفاوت‌های این جشنواره با دوره‌های قبل برشمرد.

جوادیان زاده تاکید کرد: بدون شک برای دوره‌های بعدی نیز این توجه به تجربیات گذشته و رفع اشکالات دوره‌های قبلی یکی از مسائلی است که برای بهبود کیفیت شرایط برگزاری مدنظر برگزار کنندگان قرار خواهد گرفت.

منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..