های و هوی اطلاع رسانی این روزهای دولت تدبیر

رقیب دولت این روزها خوب مانور می دهد، آنهم با تاکتیک مناسب وحرفه ای خبرسازی. خوب شکی هم نیست رقیب دولت است و این روزها منافع خود را به جدیت در خطر می بیند.

چه می شود؟ و چه باید کرد؟باید و نباید های زیادی وجود دارد.متاسفانه این روزها، برعکس منتقدان یک عملکرد حرفه ای در راستای اهداف دولت که همراه با آگاه سازی برای عموم مردم باشد دیده نمی شود.
انسان در عصر انقلاب ارتباطات زندگی می کند، آنچه ارزش و اهمیت دارد و آنان را در جهت نیل به اهداف خود یاری میکند برقراری ارتباط و اطلاع رسانی از کارهای انجام شده در جهت تنویر افکار عمومی است.در عصری که پیشرفت حیرت انگیز و پرشتاب تکنولوژی همچون ماهواره ها، رایانه ها،  اینترنت و نظیر آنها جهان را به دهکده بسیار کوچک مبدل کرده و پیام ها با سرعت حیرت آوری از یک نقطه به نقطه دیگر جهان انتقال پیدا می کند‍‍، اهمیت خبر، پیام و اطلاع رسانی بر کسی پوشیده نیست.پس بازهم این سوال مطرح می شود،چرا این دولت و جبهه همسوی آن اهمیتی در این خصوص برای خود قائل نمی شوند؟چرا استراتژی های ارتباطی و رسانه ای مناسب از آنها دیده نمی شود؟
چرا و چرایی های زیادی وجود دارد ولی به مصداق فرمایش حضرت امام (ره) که کارها را به مردم بگویید تا شیاطین نگویند کارنشده است. اطلاع رسانی می تواند نقش مثبتی در تغییر نگرش مردم نسبت به آن سازمان ایجاد کند، وقتی مخاطب با اطلاع رسانی انجام شده، نسبت به کارهای انجام شده آگاهی پیداکند این موضوع سبب جلب مشارکت مردمی و رضایت مبنی از عملکرد آن محسوب خواهد شد.
حال با این ضرورت باید قبول کرد که دولت و همراهان او ،نهاد حرفه‌ای تولید محتوا در فضای مجازی در کشور ندارند. امروز جبهه همسوی دولت در حالیکه رشد فزاینده ر قیبان را به مشاهده نگریسته است  در حوزه تولید محتوا و ارائه خبر به مخاطبان دچار مشکل شده است.
باید پذیرفت که نحوه اطلاع‌رسانی درخصوص دولت تدبیر و امید،دو ضعف عمده حکایت می کند. نخستین ضعف اطلاع‌رسانی در این بخش، گسترده و جامع نبودن آن است ودومین نقطه ضعف استراتژی اطلاع‌رسانی دولت یعنی بهنگام نبودن اطلاعاتی است که در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد.
با این حال، بهره‌ گیری مناسب از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های اطلاع‌رسانی رسانه‌های جمعی برای ارتباط اقناعی و اثربخش با مخاطبان از موضوعات بسیار مهمی است که همواره باید در اولویت برنامه‌های رسانه‌ای دولت قرار گیرد
انتظار این است که هنر ساماندهی و تنظیم ارتباطی بهینه، مؤثر و اثربخش بین سازمان با رسانه‌های جمعی و بهره‌گیری مناسب از ظرفیت‌های رسانه‌ای در جهت اطلاع‌رسانی اهداف، سیاست‌ها و برنامه‌های سازمان بستگی به نحوه مدیریت رسانه‌ای اعمال شده  دارد.
مرتضی عبدالرضا زاده/تابناک

بخش نظردهی بسته شده است..