انتقاد شبکه های اجتماعی از نماینده مهریز و بافق:

آقای صباغیان به خاطر این کارگران رای آورده اید/ چرا روزه سکوت گرفته اید؟!

بعد از انتشار خبر حکم اولیه دادگاه مبنی بر شلاق و زندان برای برخی از کارگران متحصن در ماجرای اعتصاب کارگران شرکت سنگ اهن مرکزی بافق در رسانه ها و سکوت نمایندگان مجلس در این خصوص، برخی از کاربران شبکه های اجتماعی و کانال های خبری تحلیلی انتقاداتی را مطرح کرده اند.

به گزارش یزدی نیوزباید گفت صباغیان نماینده فعلی مجلس از حوزه بزرگ مهریز، بافق، ابرکوه، خاتم و بهاباد که قبل از دوران نمایندگی مجلس، یکی از چهره های موثر در فعالیت های کارگری شهرستان بافق و ماجراهای پیرامون اعتصاب کارگری بود و گفته می شود شعارها و سخنرانی های وی در این ایام موجب رای آوری وی در انتخابات شده است، نوک پیکان به سمت او متوجه شده است.
در همین رابطه یکی از کانال های خبری تلگرامی استان در تحلیلی نوشته است:
 پس از ورود صباغیان به مجلس دو اتفاق مهم در شهرستان بافق رخ داد که هر کدام در نوع خود اهمیت زیادی هم برای این شهرستان و هم برای استان یزد داشت:  یکی واگذاری ۲۸.۵ درصد سنگ آهن بافق به بخش خصوصی و دوم صدور حکم شلاق برای کارگران معدن معترض به این موضوع!
اما این دو واقعه مهم هنوز سبب نشده تا صباغیان نماینده مردم بافق که رأی خود را مدیون همین تجمعات و اعتراضات و نمایندگی کارگران معترض برای احقاق حق مردم است، اعلام موضع نماید!!
 واقعاً جای سوال است که چرا صباغیان که یک روز به عنوان نماینده کارگران معترض در صدر برخی اخبار بود و سخنرانی می‌کرد، اکنون روزه سکوت گرفته و در خصوص جلوگیری و یا حداقل شفاف سازی این دو اتفاق مهم صحبت نمی‌ کند؟!
آیا صدور حکم شلاق برای کارگران (ولو حکم تعلیق شده باشد) مساله کوچکی است که نماینده همان کارگران نسبت به آن از یک اعلام موضع مختصر هم دریغ می‌کند؟!
بی شک اعلام موضع شفاف و بدون هیچ واهمه، می‌تواند بخش کوچکی از انتظارات مردم بافق که سهم عمده‌ای در پیروزی و راهیابی وی به مجلس داشته‌اند را جبران نماید و امید کارگران زحمتکشی را که پل پیروزی صباغیان در انتخابات بودند، ناامید نکند!امیدواریم صباغیان مصداق  مثل معروف "خرتان از پل گذشت" نباشد!!

تابناک

بخش نظردهی بسته شده است..