معاون دادگستری استان یزد:

دادستان‌ها اشراف کامل نسبت به حوزه کاری خود داشته باشند

معاون دادگستری استان یزد گفت: مدیری که بتواند با درایت و هوشمندی بر مسائل خرد و کلان حوزه قضایی خویش فائق آید در آینده می تواند به یک مدیر تراز دستگاه قضایی تبدیل شود.

به گزارش یزدی نیوز، حسین دهقانی در جلسه رؤسای حوزه‌های قضایی و دادستان‌های سراسر استان اظهار داشت: آموزش، بسترسازی و کادر پروری، رسالت مدیران دادگستری برای تعالی و پیشرفت دستگاه قضایی است.

وی با بیان اینکه دستگاه قضایی نیازمند چابکی مضاعف، اصلاح فرایندها و بهبود روش‌های انجام امور است، افزود: همیشه تزریق نیروی جدید و افزایش کادر و ارتقاء چارت به پیشبرد امور کمک نمی کند بلکه در بسیاری از مواقع این تغییر روش‌ها و نگرش‌هاست که تسهیل امور و تسریع کارها را موجب می شود.

دهقانی، نگاه جزیره ای و برخورد سلیقه ای با مسائل را آسیب مدیریت برشمرد و بیان داشت: برای ایجاد انسجام کاری و اشراف به مسائل اداری و توسعه خلاقیت های فردی باید هدفمند به موضوعات نگریست و برنامه ریزی کرد.

وی، کلان نگری و نگاه به آینده را شاخصه مدیران موفق دانست و گفت: باید دادیاران جوان و بازپرسان را نیز در حوزه شورای حل اختلاف به کار گمارد تا از همان ابتدای کار در کنار ارتقاء دانش جزایی و کیفری، به موازین دادرسی حقوقی نیز آشنا شوند و برای قلم، علم و حکمی وزین در ادامه راه خدمت در کسوت قضاوت آماده شوند.

معاون منابع انسانی دادگستری بر اشراف رؤسای حوزه های قضایی و دادستان ها بر مسائل حوزه قضایی خویش تأکید کرد و ابراز داشت: مدیری که امروز بتواند با درایت و هوشمندی بر مسائل خرد و کلان حوزه قضایی خویش فائق آید در آینده می تواند به یک مدیر تراز دستگاه قضایی تبدیل شود.

دهقانی، دقت نظر و توجه ویژه قضات در کمیسیون های شبه قضایی را خواستار شد و تصریح کرد: حضور یک مقام قضایی در کمیسیون های شبه قضایی به جهت صیانت حق مردم و بیت المال منظور شده است و قضات باید در این رسالت خود میدان دار بوده و نسبت به حقوق مردم و دولت حساس باشند.

منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..