مشوق‌های دانشگاه یزد برای ایجاد واحد‌های تحقیق و توسعه صنایع

سرپرست دانشگاه یزد از ارائه مشوق‌های لازم برای ایجاد واحد‌های تحقیق و توسعه صنایع به ویژه صنایع بزرگ استان یزد در این دانشگاه خبر داد.

به گزارش یزدی نیوز، دکتر عباس کلانتری، ایجاد واحد‌های تحقیق و توسعه صنایع در دانشگاه را حرکتی نو و موثر در راستای تقویت ارتباط صنعت و دانشگاه توصیف کرد و افزود: صنایع استان یزد می‌توانند از طریق ایجاد این واحد‌ها در داخل دانشگاه، مشکلات و چالش‌های خود را با استفاده از دانش و توانمندی‌های تحقیقاتی اعضای هیات علمی و نخبگان حل کنند.

وی، با دعوت از صنعتگران استان یزد به ویژه صاحبان صنایع بزرگ برای ایجاد واحد‌های تحقیق و توسعه در دانشگاه یزد، گفت: در چارچوب طرح جامع دانشگاه یزد، این آمادگی وجود دارد تا با عقد تفاهم نامه‌های مشترک با صاحبان صنایع، زمین و امکانات لازم برای ایجاد واحد‌های تحقیق و توسعه در اختیار آن‌ها قرار داده شود.

سرپرست دانشگاه یزد در ادامه، با تاکید بر اهمیت و ضرورت تقویت ارتباط دانشگاه با صنعت و جامعه و رویکرد جدید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در این راستا اظهار داشت: خوشبختانه در دولت جدید این مهم با ایجاد معاونت فناوری در وزارت علوم مورد توجه ویژه قرار گرفته و تسهیلات ویژه‌ای برای تبدیل علم به عمل در نظر گرفته شده است.

منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..