مناسب‌سازی معابر شهری اردکان با شهردار جدید سرعت می‌گیرد

شهردار جدید اردکان با تاکید بر سرعت گرفتن مناسب سازی معابر در این شهر اظهار کرد: اجرای ضوابط و مقررات مناسب‌سازی مستلزم همکاری همه دستگاه‌ها و سازمان‌های ذیربط است.

دکتر «احمد رضا متالهی» در سومین جلسه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب سازی شهرستان اردکان ضمن گرامیداشت روز جهانی معلولان افزود: مناسب سازی معابر شهری یکی از اقدامات بسیار مهمی است که باید برای تمام جامعه انجام گیرد تا شهروندان با هر سن و شرایطی بتوانند از فضاهای ایجاد شده در سطح شهر اعم از پیاده روها، بوستان ها، معابر و غیره، استفاده کنند.

وی صدای و سیمای یزد افزود: دسترس‌پذیری یکی از حقوق لاینفک شهروندی است و تلاش ما بر این است تا با رعایت اصل مناسب سازی در ساخت و سازها در جهت احقاق حق مسلم افراد کم توان برای حضور در اجتماع و دسترسی آنان به امکانات موجود گام برداریم.

متالهی خاطرنشان کرد: شهرداری اردکان آماده همکاری و همفکری با بهزیستی برای اجرای طرح‌های مناسب سازی است و همه ما امیدواریم ادارات، بخش خصوصی، معابر شهری، پارک‌ها و سایر فضاهای شهری برای تردد افراد دچار محدودیت های حرکتی آماده سازی شود تا این افراد نیز بتوانند به فعالیت های اجتماعی خود بپردازند و از خانه نشینی نجات پیدا کنند.

دکتر «امیر ولی عضدزاده» رئیس اداره بهزیستی و دبیر کمیته مناسب‌سازی شهرستان اردکان نیز با اشاره به پیشینه خوب اردکان در حوزه مناسب سازی محیط و اماکن شهری و اقدامات انجام گرفته در خصوص حمایت از حقوق معلولان و تحقق شهر بدون مانع، و ضمن قدردانی از تلاش دستگاه ها و ادارات دولتی در راستای رسیدن به این هدف، خواستار جدیت بیشتر و عزم دو چندان همه دستگاه ها به ویژه شهرداری و شورای شهر در ساختن شهری دسترس پذیر و قابل استفاده برای همه اقشار با هر سطح از توانایی شد.

عضدزاده تصریح کرد: از سال ۱۳۹۶ حرکت بسیار خوبی در این زمینه شروع شده ولی هنوز ایده آل نیست و کارهایی که تاکنون انجام شده در واقع حداقل هایی بوده که انجام شده و استمرار، نهادینه سازی، استانداردسازی، نگهداری و به ویژه کیفیت بخشی انجام فعالیت ها خیلی اهمیّت دارد.

در ادامه «جابر قطب الدینی» مشاور شهردار در امور مناسب سازی با تشریح وضعیت مناسب سازی معابر شهری اردکان و مقایسه آن با استانداردهای مناسب سازی و جامعه ایمن بر لزوم همکاری بیشتر شهرداری ها و دهیاری ها برای دستیابی به اهداف بلند جامعه ایمن و شهر مناسب سازی شده تاکید کرد.

«محمد مختاری» رئیس جامعه معلولان و سعید کمالی نماینده معلولان شهرستان اردکان نیز مهمترین گلایه معلولان را عدم مناسب سازی اماکن عمومی در سطح شهر برشمرده و خواستار بهره مندی عادلانه این قشر از امکانات شهری شده و بر مشکلات رفت و آمد معلولان در سطح شهر انگشت گذاردند.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..