امام جمعه یزد:

نگاه کاسب کارانه باید از اقتصاد و تولید حذف شود

امام جمعه یزد گفت: اقتصاد کشور ما به نوعی نگاه کاسب کارانه که تنها به دنبال سود بیشتر است، آلوده شده و این نگاه باید از اقتصاد حذف شود.

به گزارش یزدی نیوز، آیت‌الله محمدرضا ناصری در خطبه‌های این هفته نمازجمعه یزد با بیان اینکه اطاعت خدا باید سرلوحه حرکت‌های ما باشد و لازمه اطاعت از خدا، پیروی نکردن از شیطان و وسوسه های نفس است، اظهار داشت: باید مبنا را بر اساس عمل به دستورات خدا و اجتناب از آنچه که خدا ما را از آن نهی کرده، قرار دهیم.

وی افزود: انتخاب مسیر بسیار حائز اهمیت است و اگر مسیری که خدا برای ما تعیین کرده انتخاب کنیم، در واقع مسیر کمال را انتخاب کرده ایم و هر چه در دنیا انجام می دهیم، ساختار آخرت خود را تنظیم می کنیم.

وی عنوان کرد: پایه و اساس نظام اسلامی بر همین مبناست که حرکت رو به کمال انسانها را برنامه ریزی کرده و دشمن نیز برای ما بدبختی و عقب ماندگی می خواهد و شیطان صفتان هرگز برای سایر انسان‌ها دلسوزی ندارند بلکه تنها به فکر رسیدن به درجات اعلای مادی و مالی و قدرتی خود هستند و در این مسیر هر ظلمی از دستشان برآید، انجام می‌دهند و اعتقادی به آخرت و عقوبت ندارند.

امام خمینی (ره) مصداق بارز قانون‌مداری

خطیب جمعه یزد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نامگذاری روزی به نام قانون در تقویم کشور اظهار داشت: قانون برنامه ای برای سلامت زندگی کردن انسان‌ها و جلوگیری از هرج و مرج و رفع بی‌عدالتی است و اصلی‌ترین قانون، قانونی است که کتاب خدا برای انسان‌ها بیان کرده است.

ناصری با تاکید بر اینکه انسان باید ملتزم به قانون باشد، افزود: همه ما باید مقید به اجرای قانون باشیم و زمانی که به اجرای قوانین زمینی عادت کردیم، به دستور و قوانین الهی نیز عمل می کنیم و مصداق کسی که ذره ای از قوانین شرعی و الهی عدول نکرد، امام خمینی (ره) است.

وی ادامه داد: امام راحل در کنار قوانین شرعی و الهی حتی به قوانین کشورهای دیگر نیز در زمان تبعید احترام می گذاشتند و از آن تبعیت می کردند که مصادیق آن توسط یاران و همراهان امام بارها نقل شده و مواردی از آن را خود نیز شاهد بوده ام.

ناصری عنوان کرد: قوانین اسلام قوانین مترقی است و اگر انسان قوانین نماز، حجاب و … را رعایت کرد، در جامعه نیز بسیاری از مشکلات حل می شود اما متاسفانه از آنجا که این قوانین به درستی رعایت نمی شود، سایر مشکلات و تبعات اجتماعی آن را نیز شاهد هستیم.

علم‌آموزی و دانش بنیان شدن اولویت اصلی دانشجویان باشد

ناصری در بخش دیگری از سخنان خود با گرامیداشت روز دانشجو اظهار داشت: دانشجویان ما باید به فکر پیشرفت باشند و مسئولان باید در حوزه های علم و دانش تحولی بزرگ ایجاد کنند و دانشگاه ها را در مسیر دانش بنیانی قرار دهند.

وی ادامه داد: در گذشته دانشجویان را تنها به امور سیاسی و حزبی مشغول می کردند اما این رویه باید تغییر کند و رشد علم و دانش باید برای دانشجویان در اولویت قرار بگیرد.

سبک درست اقتصادی جایگزین تجارت شود

نماینده ولی فقیه در استان یزد در مورد مسائل اقتصادی نیز اظهار داشت: در کشور ما به جای نگاه اقتصادی، نگاه تجاری به مقوله تولید و صادرات و واردات وجود دارد و عده‌ای برای سودجویی و پول بیشتر، تولید و صادرات و واردات می‌کنند و به دنبال سودهای بالا هستند که این سبک باید عوض شود.

وی تصریح کرد: اقتصاد کشور ما به نوعی نگاه کاسب کارانه که تنها به دنبال سود بیشتر است، آلوده شده و این نگاه باید از اقتصاد حذف شود.

ناصری عنوان کرد: تجارت باید کنار برود و سبک درست اقتصادی جایگزین آن شود و برنامه ریزی سالم برای استفاده بهتر از تمام منابع موجود در کشور شود و در این مسیر منافع مردم، عدالت محوری و پیشرفت اقتصادی نیز مدنظر باشد.

وی از فعالان اقتصادی و تولیدکنندگان و واردکنندگان خواست: تنها به سود خود فکر نکنند و مردم را مدنظر داشته باشند ضمن اینکه به تولید اقلامی بپردازند که به درد مردم بخورد.

منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..