ماه رمضان، بهترین موقعیت برای ترک سیگار

به گزارش یزدی نیوزناصر گودرزی روانشناس و معاون فرهنگی و آموزشی دانشگاه علوم پزشکی آجا  افزود: به طور کلی ترک هر عادت لذت بخشی مستلزم تحمل برخی از سختی ها است که در مورد سیگار نیز دقیقا همین موضوع صدق می کند و بنابراین آن دسته از افرادی که قصد این کار را دارند در ایام روزه داری قطعا موفق می شوند. 

 
وی تاکید کرد: در یک الی ۸ روز اول ممانعت از استعمال سیگار مسائلی همچون احساس بی قراری مداوم و و بروز حالات عصبی را در آن دسته از افرادی که بر اساس عادت روزانه بیش از ۳ نخ سیگار می کشیدند را به همراه می آورد بنابراین اولین نسخه، افزایش اعتماد به نفس و تقویت اراده است . 
 
این عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی ارتش جمهوری اسلامی ایران همچنین با تاکید بر اینکه مقاومت در برابر وسوسه استعمال سیگار شرط دوم در ترک آن است ، گفت : خواندن قرآن، روی آوردن به دعا و نیایش، حضور در مراسم های مذهبی در ایام ماه مبارک رمضان می تواند وسوسه سیگار کشیدن را از افراد دور کند، البته در آن گروه از افرادی که روزانه بیش از ۳ نخ سیگار نمی کشند تحمل شرایط بسیار آسان است ودر همان هفته اول موفق به ترک کامل نیز میشوند. 
 
وی اظهار داشت : البته اوج علائم ترک معمولا بیش از چهار الی پنج روز اول طول نمی کشد و تنها در افرادی که روزانه بیش از یک پاکت سیگار استعمال می کنند میتواند تا هشت الی ۹ روز به طول انجامد ، اما پس از تحمل نرون های مغزی شروع به مقاومت در برابر سیگار کشیدن می کنند که در بسیاری از موارد به علت اراده قابل ملاحظه افراد و میل عمیق آنها ، اعتیادشان به ترک کامل و همیشگی می انجامد . 
 
گودرزی افزود: افرادی که بیش از یک پاکت سیگار مصرف می کنند به علت جلوگیری از احتمال بروز کم تحملی در ترک ، باید تحت نظر مشاوران و روانشناسان قرار گیرند. افرادی نیز هستند که به علت داشتن اراده قوی بدون مراجعه به پزشک یا روانشناسی کاملا موفق به ترک سیگار شده اند.

بخش نظردهی بسته شده است..