افزایش غیرقانونی قیمت خودرو کلید خورد

به گزارش یزدی نیوزدر حالی که هیچ مصوبه‌ای از سوی شورای رقابت برای افزایش قیمت وانت نیسان صادر نشده است، گروه سایپا به صورت غیرقانونی قیمت این محصول را تا یک میلیون و ۳۸۰ هزار تومان افزایش داد.



به گزارش فارس، نیمه اول اردیبهشت امسال شورای رقابت فهرستی از قیمت جدید خودروها را صادر کرد که در بین آنها نامی از وانت نیسان وجود نداشت و تاکنون نیز مصوبه‌ای در این مورد از سوی شورای رقابت اعلام عمومی نشده است.



علاوه بر این وانت نیسان در فهرست خودروهایی که قیمت آنها آزاد شده نیز حضور ندارد. همچنین در بخشنامه سایپا دلیلی برای این افزایش قیمت اعلام نشده است و این رشد قیمت در حالی اتفاق افتاده که هزینه‌هایی مانند نرخ بیمه و مالیات در ابتدای سال جاری بر روی محصولات سایپا لحاظ شده بود.



با این حال، گروه سایپا اخیراً بخشنامه‌ای را به نمایندگی‌های فروش خود ابلاغ کرده که طبق آن قیمت وانت نیسان تا حدود یک میلیون تومان افزایش یافته که البته اگر خریداران خواستار تحویل خودروی با فرمان هیدرولیک و کولر باشند باید هزینه جداگانه‌‌ای نیز برای آن پرداخت کنند که این رقم هم حدود یک میلیون تومان است.



بر اساس ابلاغیه جدید سایپا، قیمت وانت نیسان تک سوز با افزایش یک میلیون و ۳۸۰ هزار تومانی به ۳۰ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان رسیده است.



قیمت وانت نیسان دوگانه سوز نیز با رشد یک میلیون و ۳۵۰ هزار تومانی به ۳۲ میلیون و ۶۵۰ هزار تومان رسیده است.



در مورد وانت نیسان دیزلی نیز باید به افزایش ۹۵۰ هزار تومانی قیمت این محصول اشاره کنیم که  در حال حاضر به قیمت ۳۶ میلیون و ۹۵۰ هزار تومان در نمایندگی‌های سایپا عرضه می‌شود.



علاوه بر این، طبق بخشنامه جدید سایپا، بابت فرمان هیدرولیک یک میلیون و ۵۰ هزار تومان و کولر ۹۲۰ هزار تومان هزینه اضافه از خریداران دریافت می شود.

بخش نظردهی بسته شده است..