رئیس فراکسیون گردشگری مجلس:

حمل و نقل اصلی‌ترین مانع توسعه گردشگری استان یزد است

رئیس فراکسیون گردشگری مجلس، نقایص موجود در زیرساخت‌ حمل و نقل را یکی از اصلی‌ترین موانع توسعه گردشگری در استان یزد دانست.

به گزارش یزدی نیوز، محمدرضا دشتی اردکانی، در نشست شورای توسعه گردشگری استان یزد با اشاره به اینکه نخستین مشکل استان یزد در حوزه گردشگری، مشکل زیرساخت حمل و نقل است، اظهار داشت: باید در بحث پرواز، حمل و نقل ریلی و سایر موارد، به زیرساخت حمل و نقل توجه بیشتری شود.

وی عنوان کرد: نبود خطوط پروازی در بسیاری از مسیرها، مشکلات حمل و نقل ریلی، فرسودگی وسایل نقلیه عمومی و … از جمله مواردی است که توسعه گردشگری یزد را دچار مشکل کرده است.

دشتی اردکانی با تاکید بر اینکه توسعه باید همه جانبه باشد، تصریح کرد: تنها توسعه بومگردی‌ها و هتل‌ها و اماکن اقامتی یا رسیدگی به سایت‌های گردشگری کافی نیست بلکه حمل و نقل نیز باید به عنوان اصلی‌ترین مؤلفه سفر و گردشگری مورد توجه قرار گیرد.

نماینده مردم اردکان در مجلس ادامه داد: سرمایه‌گذار بخش خصوصی تمایل برای مشارکت در زمینه خرید لوکوموتیو و فعالیت در این عرصه را دارد و تنها باید زمینه لازم برای این منظور را فراهم کنیم.

دشتی اردکانی تاکید کرد: مسائل حوزه گردشگری از پراکندگی بسیار بالایی برخوردار است و باید کمیته‌های تخصصی تشکیل شود و جمع‌بندی این کمیته‌ها در این نشست ارائه شود.

منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..