آغازکنفرانس بین المللی ژنتیک و ژنومیکس انسانی در دانشگاه یزد

دبیر اجرایی کنفرانس: از ۴۶۰ مقاله ارسالی به دبیر خانه ۴۰۴ مقاله به صورت پوستر و ۴۱ سخنرانی از کشور‌های گوناگون ارائه می‌شود.

به گزارش یزدی نیوز دبیر علمی این کنفرانس گفت:ژنتیک انسانی، تشخیص مشاوره ژنتیک، سلول‌های بنیادی، بیوانفورماتیک، فارما کوژنومیکس، ژنتیک مولکولی و ژنتیک بالینی از جمله محور‌های این کنفرانس دو روزه است.

خاتمی افزود:گرد هم آوردن دانشمندان برجسته دانشگاهی، پژوهشگران ودانشجویان داخل و خارج از کشور برای تبادل و به اشتراک گذاشتن تجربیات و نتایج تحقیقات خود در تمام جنبه‌های ژنتیک وژنومیک انسانی هدف اصلی برگزاری این کنفرانس است.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه شهر یزد یکی از قطب‌های ژنتیک کشور است ،می‌تواند نقطه عطفی برای معرفی پژوهشگران به تمام دنیا باشد.

چمنی دبیر اجرایی کنفرانس هم گفت: از ۴۶۰ مقاله ارسالی به دبیر خانه کنفرانس ۴۰۴ مقاله به صورت پوستر و ۴۱ سخنرانی از کشور‌های نیوزیلند، برزیل، چین، فرانسه، روسیه، پرتغال و آمریکا ارائه می‌شود که در روز پایانی بعد از داوری دو پوستر ویک سخنرانی برتر انتخاب می‌شوند.

این کنفرانس بین المللی برای اولین بار به همت گروه زیست شناسی دانشگاه یزد و با همکاری انجمن ژنتیک ایران و با مشارکت دانشگاه‌های آلگاروی پرتغال وسچینوف روسیه به صورت مجازی درحال برگزاری است.

منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..