مدیرکل ورزش و جوانان استان یزد:

ریالی از تسهیلات تکلیفی به باشگاه‌های ورزشی یزد پرداخت نشد

مدیرکل ورزش و جوانان استان یزد گفت: در مورد تسهیلاتی که بانک توسعه تعاون باید به باشگاه‌های ورزشی پرداخت می‌کرد، اقدامی نشده و تاکنون حتی یک ریال نیز از این تسهیلات تکلیفی پرداخت نشده است.

به گزارش یزدی نیوزمسعود شریعتی در سومین جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان یزد اظهار داشت: یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان به منظور تسهیلات برای توسعه زیرساخت‌های باشگاه‌های ورزشی استان یزد اختصاص یافت که با تلاش بسیار این رقم به ۴ میلیارد تومان رسید.

وی عنوان کرد: این تسهیلات تکلیفی بود و باید ۴۰ درصد آن توسط دولت و ۶۰ درصد توسط بانک تأمین اعتبار می‌شد اما بانک توسعه تعاون به عنوان بانک عامل تاکنون حتی یک ریال نیز در این زمینه پرداخت نکرده است.

شریعتی بیان کرد: در پیگیری‌های صورت گرفته مشخص شد که بانک‌ها علت عدم پرداخت را نداشتن توجیه اقتصادی طرح‌ها اعلام کرده در حالی که این طرح‌ها مورد تایید قرار گرفته است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان یزد تصریح کرد: وعده‌هایی که دولت می‌دهد توسط بانک‌ها اجرا نمی‌شود و بانک‌ها زیر بار پرداخت تسهیلات نمی‌روند در حالی که زیرساخت‌های ورزش استان یزد نیازمند این تسهیلات است.

وی خاطرنشان کرد: در حالی این طرح‌ها فاقد توجیه اقتصادی خوانده می‌شوند که به عنوان مثال یک باشگاه اسب‌دوانی که درخواست ۳۰۰ میلیون تسهیلات دارد، با پرورش و فروش یک کره اسب می‌تواند کل تسهیلات را بازپرداخت کند.

شریعتی تصریح کرد: در مجموع ۲۰ پرونده توسط باشگاه‌ها ارائه شد که هفت پرونده مورد تأیید تهران قرار گرفت و به بانک‌ها ارسال شد اما هنوز یک ریال به آنها پرداخت نشده است و اصلاً مشخص نیست ۴۰ درصدی که توسط دولت به بانک پرداخت شده، در چه وضعیتی قرار دارد.

معاون برنامه‌ریزی استاندار یزد نیز در این جلسه در مورد تسهیلات تکلیفی باشگاه‌های ورزشی استان یزد اظهار داشت: دو طرح فوتبالی بود که قرار شد مجری طرح اطلاعات فنی مورد نیاز را جمع‌آوری کند اما هنوز اقدامی در این زمینه انجام نشده است.

سیدعلی عزالدینی بیان کرد: برخی باشگاه‌ها هنوز نتوانسته‌اند در مقابل طرح‌های خود دفاعی داشته باشند اما هفت طرحی که اعلام شد تایید شده است، قابل پیگیری است ضمن اینکه تا زمانی که طرح مصوب نشده باشد، ۴۰ درصد سهم دولت حداقل به حساب بانک عامل شعبه یزد واریز نمی‌شود.

منبع: فارس

بخش نظردهی بسته شده است..