استاندار یزد خطاب به اصحاب رسانه:

نقد مشروط بر سازندگی را محقق می‌کنیم

استاندار یزد به نقد مشروط بر سازندگی تاکید کرد و گفت: آنچه از انتقادات درست باشد را حتما محقق می‌کنیم.

«مهران فاطمی» در نشست هم اندیشی با اصحاب رسانه ضمن بیان اینکه رسانه ها برادران نزدیک مدیران هستند، گفت: رسانه ها نکات را می‌بینند و اقدام می‌کنند و نکات را سریع منتقل می‌کند و از آنجایی که به تفکر و ارگانی وابستگی ندارند، منتقدانی صریح و صدیق هستند.

وی با بیان اینکه نگاه ما به رسانه ها برادرانه است، گفت: ما باید در دولت سیزدهم بالاتر از قبل در تعامل با رسانه اقدام خواهیم کرد و باید رسانه را در تراز بالاتر معرفی کنیم.

استاندار یزد با بیان که رسانه‌ها باید یزد را در تراز یزد بودن معرفی کنند و فعالیت خود در با این تراز ارزیابی کنند، گفت: باید این فاصله را پیدا کنیم و بتوانیم از این فاصله بکاهیم.

وی با بیان اینکه ما نسبت به یزد رسالت و ماموریتی برعهده داریم، گفت: باید برای یزد عظیم، تولید محتوا کنیم و این انتظار ماست.

فاطمی به نقد مشروط بر سازندگی تاکید کرد و گفت: آنچه از انتقادات درست باشد را حتما محقق می‌کنیم.

استاندار با بیان این که عملکرد بخشی از رسانه‌ها در شان یزد نیست، گفت: قدرت ریسک و جسارت را نباید با خبری غلط از یک مدیر بگیریم، همانطور که نباید با انتقاد نکردن از اشتباهات یک مدیر او را از مسیر اشتباه باز نداریم، پس باید مرزهای این حوزه را در نظر داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه باید برای مطالبات صنفی رسانه هایمان اقدام کنیم، گفت: ما باید تسهیلات، مسکن و تخفیفات که می‌شود و لازم است را در نظر بگیریم.

فاطمی با بیان اینکه باید نظامی در حوزه ارزیابی داشته باشیم، گفت: ادارات باید رسانه‌ها را مورد نظر داشته باشند.

وی با بیان اینکه باید ادارات، روابط عمومی داشته باشند، گفت: هر چیز که قالب محرمانه ندارد را بابد با رسانه‌ها در میان گذاشت‌.

این مسئول گفت: ریل گذاری استان به سمت اقتصاددانش بنیان در دولت گذشته، قابل تقدیر است و ما نیز باید یزد را در این مسیر حرکت دهیم.

وی در مورد مسائل مربوط به آب، با بیان این که در سال گذشته ۶۵ میلیون مترمکعب آب شرب ازخط لوله انتقالی به یزد آمده است، گفت: تخصیص استان یزد از این خط انتقال سالانه ۹۸ میلی مترمکعب است ولی متوسط آبی که در طول این ۲۰ سال تحویل یزد شده، ۵۵ میلیون مترمکعب بوده است.

وی ادامه داد: از این ۶۵ میلیون مترمکعب آب پارسال، ۵۶ میلیون مترمکعب مستقیم صرف شرب شده است‌، ۴ میلیون مترمکعب به روستای ورزنه، پادگان‌ها و نیروگاه‌های در مسیر شرق اصفهان داده‌ شده، دو میلیون مترمکعب آب پرت ناشی از تعرض و فرسودگی شبکه بوده و در مجموع سه میلیون مترمکعب با ۱۲ میلیون مترمکعب آب شور تلفیق و به صنعت داده شده است.

فاطمی با بیان اینکه کل مصرف آب شرب استان ۱۳۷ ملیون مترمکعب و میزان مصرف صنعت ۵۷ میلیون متر مکعب استان است، گفت: یزد پایین‌ترین مصرف آب شرب و بهداشت کشور را دارد.

وی با اشاره به این که در حال حاضر با تصمیمات قاطع نظام در قالب مصوباتی بی‌سابقه شورای امنیت، پایداری آب یزد حفظ خواهد شد، گفت: از استانداران جهار استان منطقه خواسته شده که برنامه های خود را برای آب شرب پایدار شش ماهه ارائه دهند که ما هم پیشنهادات خود را درحوزه آب شرب شهری و روستایی ارائه کردیم.

وی با بیان این که آبرسانی از خرسان و دریای عمان در اولویت است و به زودی اجرایی خواهد شد، تاکید کرد: هر توسعه‌ای در استان مبتنی بر آب است، ضمن اینکه مدیریت مصرف آب هم برای ما مهم و در اولویت است لذا افزایش بهره وری در حوزه صنعت، کشاورزی و مدیریت مصرف خانگی را در دستور کار داریم.

وی در ادامه به برنامه های استان در دولت سیزدهم اشاره و با اذعان به این که گردشگری یک مزیت ویژه برای استان است، از تشکیل شورای ویژه‌ای در این باره خبر داد.

استاندار از برنامه ریزی استان برای جلوگیری از خام فروشی معادن خبر داد و گفت: ساخت ۵۳ هزار واحد مسکونی در بازه چهار ساله در دستور کار است.

فاطمی از تشکیل شورای اقتصاد دانش بنیان در استان نیز خبر داد و گفت: توسعه متوازن استان نیز در دستور کار استان در دولنت سیزدهم است.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..