فرهنگ‌سازی گسترده مدیریت مصرف برق در مدارس یزد

گسترش فرهنگ مصرف بهینه انرژی با مشارکت دانش آموزان یزدی طی تفاهم‌نامه‌ی همکاری میان شرکت توزیع نیروی برق و آموزش و پرورش استان، کلید خورد.

«عبدالحمید عباس شیاری» در مراسم امضای این تفاهم‌نامه همکاری، ضمن اشاره به فعالیت‌های سال‌های اخیر این شرکت در حوزه فرهنگ‌سازی، افزود: شرکت توزیع نیروی برق با بهره‌گیری از ابزارهای متنوع انگیزشی و در قالب گروه‌های هنری، برنامه‌هایی ویژه‌ای را در سطح مدارس استان اجرایی خواهد کرد.

وی ابراز کرد: هزینه‌ای که در حوزه فرهنگ‌سازی می‌شود، در آینده برای کاهش هزینه‌های تولید برق موثر خواهد بود.

شیاری رعایت الگوی مصرف برق را نیازمند آموزش همگانی دانست و متذکر شد: سنین تحصیل در مقطع ابتدایی، بهترین زمان برای فرهنگ سازی و آموزش غیر مستقیم دانش آموزان است.

وی فراگیری سریع، اثربخش و اشاعه فرهنگ صحیح مصرف بهینه در خانواده‌ها را مورد تاکید قرار داد و اظهار کرد: ساخت انیمیشن و تیزرهایی با عنوان «بابا برقی» در دو دهه گذشته، نقش بسزایی در کاهش مصرف داشت و در ذهن‌ها ماندگار شد.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان در پایان فرهنگ‌سازی در مدارس از یک دهه گذشته توسط شرکت توزیع برق را از جمله فعالیت‌های شاخص برشمرد و گفت: آموزش غیرمستقیم از طریق نمادهای ترویجی در استان یزد در قالب طرح‌های مدیر انرژی در خانه و برق یاران کوچک، تاثیر بسزایی در کاهش مصرف برق منازل داشته است.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..