کالا‌های اساسی تا در منزل شهروندان می‌رسد

مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان یزد: با اجرای طرح نظارت و پایش تولید و عرضه کالا‌های اساسی، این کالا‌ها تا در منازل شهروندان یزدی خواهد رسید.

جعفری درباره این طرح گفت: فعالیت‌های مربوط به تولید محصولات کشاورزی و دامی، کنترل و نظارت بر بازار و همچنین تشکیل قرارگاه امنیت غذایی در کشور و به تبع آن استان و شهرستان ها، به وزارت جهاد کشاورزی محول شده است.

وی افزود: بر اساس این طرح قرار است کالا‌های اساسی نظیر برنج، شکر، روغن، مرغ، تخم مرغ و همچنین میوه شب عید به صورت هوشمند و سامانه‌ای توزیع شود.

مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی ادامه داد: با هماهنگی‌های انجام شده امیدواریم که این طرح در روز‌های آینده با همکاری سازمان صنعت، معدن و تجارت، تعزیرات حکومتی، اتاق اصناف و سایر دستگاه‌های مرتبط اجرایی شود.

جعفری با اشاره به اعلام آمادگی برخی پلتفرم‌ها برای اجرای این طرح گفت: در حال حاضر از پلتفرم بازرگام در این طرح استفاده شده و اگر زیرساخت سایر پلتفرم‌ها آماده باشد، می‌توانیم از خدمات آن‌ها نیز استفاده کنیم.

گفتنی است وزیر جهاد کشاورزی روز گذشته در مراسم افتتاحیه طرح نظارت و پایش تولید و عرضه کالا‌های اساسی استان تهران گفت: با احیای قانون انتزاع در دولت قبل در عمل تغییراتی در اعطای ابزار توزیع محصولات کشاورزی صورت نگرفت تا این مهم در دولت سیزدهم محقق و کل زنجیره تولید محصولات کشاورزی از مزرعه تا سفره به مردم سپرده شد.

سید جواد ساداتی نژاد با بیان اینکه روزانه ۳۵۰ تن کالای اساسی در کشور توزیع می‌شود، افزود: توزیع هوشمند کلیه کالا‌های اساسی در کنار مرغ و تخم مرغ از پایان هفته آغاز می‌شود و در میادین نیز به اندازه کفایت توزیع خواهد شد.

وی با اشاره به روند توزیع هوشمند کالا‌های اساسی ادامه داد: بازرسی هوشمند در تهران و شهر‌های مختلف کشور آغاز شده است و کالا‌های اساسی را رایگان به درب منزل مردم می‌رساند، همچنین از طریق روستا بازار و سایر اپلکیشن‌ها کالا‌های اساسی را به صورت مستقیم از محل تولید و مزرعه به دست مصرف کننده می‌رسانیم.

بخش نظردهی بسته شده است..