وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات:

پروژه های جدید شرکت پست

دکتر واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در جلسه بعد از ظهر پنجشنبه با مسئولان شبکه پستی و شرکای تجاری آن، پروژه های مبتنی بر فناوری اطلاعات را در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی برشمرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل پست استان یزد، به دنبال برگزاری جلسه تشریح پروژها و اقدامات جدید شرکت پست در حضور دکتر واعظی، عصر روز پنجشنبه جلسه در حضور وزیر ادامه یافت.

در ابتدای جلسه عصر، مجری طرح سیماک با عنوان پروژه "سینا" که پست آن را با همکاری یکی از شرکت های دانش بنیان به مرحله اجرا درآورده، به تشریح خدمات این پروژه پرداخت.

بر اساس این پروژه تمامی امور مربوط به املاک از قبیل ایجاد شناسنامه واحد برای ملک، ساماندهی و انجام فرایندهای مربوط به ملک در دستگاه های اجرایی، مدیریت اسناد و آرشیو الکترونیکی آنها، دریافت الکترونیکی استعلام هاو بسیاری دیگر از این دست با کمترین زمان و با بالاترین صرفه اقتصادی در اختیار متقاضیان قرار خواهد گرفت.

در ادامه دکتر واعظی در خصوص این پروژه گفت: این طرح به تحقق دولت الکترونیک و اقتصاد مقاومتی که دولت اصرار زیادی در انجام آن دارد کمک کرده و می تواند در زمره طرح های اصلی اقتصاد مقاومتی قرار گیرد.

وی خواستار ارائه خلاصه کامل تری از این پروژه پس از تلفیق آن با پروژه GNAF شده و افزود: در معرفی این پروژها باید مزایای فراگیر آن که بسیاری از دستگاه ها و استانداری ها را منتفع خواهد کرد با دقت فراوان تشریح و به شناخت مخاطبان آن کمک شود.

یکی دیگر از طرح های که در این جلسه معرفی شد، سامانه همراه موزع مبتنی بر موبایل هوشمند بود. در این سامانه که در جهت پوشش سراسری شبکه توزیع، افزایش کیفیت و جلب رضایت مشتریان راه اندازی شده، ضمن کاهش هزینه های سربار شرکت پست، بر توانمندی موزعین در ارائه خدمات به مشتریان کمک شایانی خواهد نمود.

کنگره استانبول در سال جاری میلادی و بازبینی کنوانسیون اتحادیه پستی جهانی دیگر گزارشی بود که در حضور وزیر ارائه شد.

دکتر واعظی با اشاره به این کنگره اظهار داشت: با توجه به سند راهبردی کنگره استانبول، پست ایران نیز به دنبال خلق ایده های جدید و شناسایی ماموریت های نوین باشد و منتظر ارائه این سرویس ها از سوی دیگر کشورها نباشد.

وی همچنین خواستار حضور پرقدرت و توانمند پست ایران در کنگره پیش رو شده و بر افزایش سطح همکاری ها با دیگر کشورها با توجه به اجرایی شدن برجام شد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات سپس به پروژه های دیگر پست که توسط مجریان مربوطه در ادامه جلسه معرفی شد نظیر پست یار و طرح های اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و افزود: رویکرد اصلی مسئولان پست باید استفاده از همه امکانات و سرمایه درونی باشد و نگاه انحصاری را کنار گذاشته و از بخش خصوصی نهایت استفاده را ببریم.

وی افزود: قطعاً با این نگاه، هم درآمد شبکه افزایش یافته و هم به ایجاد اشتغال در کشور که دغدغه اصلی دولت نیز می باشد دست خواهیم یافت.

دکتر واعظی بر استفاده از توان بخش خصوصی تاکید مجدد نموده و تصریح کرد: مسئولان پست باید با هوشمندی به تشریح صادقانه مواضع خود در استفاده از ظرفیت های بخش خصوصی پرداخته و به کارکنان خود اطمینان دهند که با ورود این بخش مشکلی در زمینه کاهش نیروی انسانی به وجود نخواهد آمد.

وی در ادامه بر نحوه آموزش صحیح و استفاده از نیروهای متخصص تاکید کرده و گفت: با توجه به ایجاد معاونت جدید فناوری اطلاعات، لازم است تا از نیروهای با انگیزه و زبده در این بخش استفاده شود و زمینه بروز خلاقیت در این افراد را فراهم نماید.

پیاده سازی طرح های معرفی شده در همه کشور و بسنده نکردن به اجرای آن در سطح استان های برخوردار دیگر نکته ای بود که دکتر واعظی برآن تاکید نموده و خواستار اجرای همزمان این پروژها در سطح کشور شد.

بخش نظردهی بسته شده است..