برخورد قاطع با عوامل تعرض به خط انتقال آب استان یزد

رئیس مجمع نمایندگان استان یزد: تعرض به خط لوله آب انتقالی و تخریب‌های صورت گرفته به هیچ وجه کار شهروندان نیست.

به گزارش یزدی نیوز محمدصالح جوکار گفت: تعرض  به خط انتقال آب شرب یزد موجب رنجش و زحمت مردم نجیب استان شد. مسئولان استان با اطلاع رسانی به مقامات مسئول کشوری از جمله وزیر کشور تلاش کردند تا در برابر تعرض به این خط بایستند.

وی افزود: اما تخریبکاران پس از غروب آفتاب و با استفاده از تاریکی شب به وسیله لودر، دو حوضچه آب را تخریب و جریان آب را قطع کردند.

نماینده یزد و اشکذر با اشاره به تلاش مسئولان برای جلوگیری از تعرض به سایر حوضچه‌ها تصریح کرد: تیم اعزامی آب منطقه ای از صبح در محل مستقر شده و تا ساعت ۱۵ به تعمیر پرداختند. هم اکنون آب در لوله‌های جاری است، ولی با توجه به خالی بودن لوله‌ها امیدواریم آب تا آخر شب به استان برسد.

وی درباره جلسه شورای امنیت کشور گفت: این جلسه با حضور مقامات هشت دستگاه کشوری خصوصا وزارت کشور و نیرو برگزار شد و تصمیم‌های روشنی برای جلوگیری از تعرض مجدد و همچنین تامین امنیت خط اتخاذ و به دستگاه‌ها ابلاغ شد.

جوکار از صدور حکم بازداشت افراد متعرض و توقیف دستگاه‌های استفاده شده در این عملیات خبر داد و اظهار داشت: مطمئنا این اقدامات از سوی شهروندان صورت نگرفته است بلکه برخی افراد با هدف برهم زدن آرامش کشور و مردم به چنین تحرکاتی دست می‌زنند.

وی با اشاره به اینکه مردم استان یزد فقط به دنبال حق خود بوده و خویشتنداری فراوانی از خود به نمایش گذاشته اند، ادامه داد: انتظار اینست که با برهم زنندگان آرامش کشور برخورد جدی شود چرا که ما به آرامش نیاز داریم و اجازه سوء استفاده معاندان و منافقان را نمی‌دهیم.

رئیس مجمع نمایندگان استان تأکید کرد که مسئولان به دنبال حقوق مردم هستند و از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کنند، در این راستا در جلسه روز یکشنبه مجلس کاملا این تعرض‌ها را پیگیری می‌کنیم.

جوکار خاطرنشان ساخت: امنیت خط انتقال آب باید برقرار شود و مبنای جلسه امروز شورای امنیت کشور نیز این مساله بود. ما به صورت جدی پیگیر هستیم و شاید این مساله به مذاق برخی خوش نیاید، اما وظیفه ما حمایت از حقوق مردم است.

منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..