تجمع اعتراضی جمعی از پزشکان یزدی به وضعیت پرداخت حقوق

جمعی از پزشکان بخش‌های یزد با برپایی تجمعی به وضعیت پرداخت حقوق و دستمزد خود اعتراض کردند.

به گزارش یزدی نیوز، جمعی از پزشکان و فارغ التحصیلان پزشکی بخش دولتی که در حال گذراندن طرح خود هستند، در اعتراض به حقوق خود در برابر ساختمان علوم پزشکی یزد تجمع کردند.
یکی از این پزشکان با بیان اینکه طرح پلکانی و مالیات‌های سنگین سبب شده تا بخش زیادی از حقوق آنان پرداخت نشود، می‌گوید: سقف حقوق برای آنان قرار داده شده و اگر حقوقشان به ۶۰ میلیون تومان برسد، ادامه کارکرد آنان رایگان خواهد بود.
یکی دیگر از پزشکان معتقد است این ۶۰ میلیون تومان نیز به صورت پلکانی محاسبه می‌شود، یعنی از ۱۰ میلیون اول ۳۰ درصد، ۱۰ میلیون دوم ۴۰ درصد، ۱۰ میلیون سوم ۵۰ درصد و به همین شکل درصدی از حقوق کسر می‌شود تا هزینه سایر کادر درمان از حقوق ما جمع شود.
به گفته او، حقوق ۶۰ میلیونی آنان با وجود کسری و مالیات و … زیر ۲۰ میلیون تومان می‌رسد که هشت میلیون تومان آن به صورت حقوق ماهانه واریز و مابقی به عنوان کارکرد پس از چند ماه تاخیر واریز می‌شود.
یکی از این پزشکان می‌گوید: نمایندگان مجلس که صدای ما هستند پس از مشاهده فیش حقوق ما مدعی می‌شوند که فیش فوتوشاپ است و باور نمی‌کنند که ما انقدر دریافتی داریم
به گفته‌ی این پزشک جوان، نمایندگان کمیسیون بهداشت می‌گویند صدای ما در مجلس به جایی نمی‌رسد چرا که جو مناسبی نسبت به پزشکان در مجلس وجود ندارد. چنان جوسازی علیه پزشکان راه افتاده که انگار پزشکان مرفهان بی درد هستند در حالی که پزشکان و متخصصان جوان دریافتی بسیار کمی دارند.
یکی دیگر از پزشکان معترض گفت: این مشکل فقط به فعالان بخش دولتی اختصاص دارد و کسانی که در بخش خصوصی فعالیت می‌کنند با این مشکلات دست و پنجه نرم نمی‌کنند.
او می‌گوید: برای هر عمل سزارین ۱۵۰ هزار تومان به ما پرداخت می‌شود که این مبلغ نیز پس از چند ماه به ما پرداخت می‌شود در حالی که کار ما استرس و سختی فراوانی دارد و اگر مشکلی برای بیمار به وجود آید باید دیه‌ای پرداخت کنیم. دریافتی ما که متخصص هستیم با پزشکی عمومی و پرستار یکی است یا حتی آن‌ها بیشتر دریافت می‌کنند.

منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..